Aquest diumenge la xarxa de trens de Rodalies ha tornat a registrar un dia d’incidències en dos punts del territori. El primer ha afectat a tota la línia R3 de Rodalies, quan s’ha produït un tall entre Parets del Vallès i Granollers Canovelles a causa d’una incidència a la infraestructura. La plataforma en defensa dels usuaris de l’R3 ha lamentat que les incidències són el “dia a dia” d’una línia “eternament abandonada” després que aquest cap de setmana s’hagi hagut de tallar la circulació en diversos punts.
Durant el matí també s’ha hagut d’evacuar un tren entre Cunit i Cubelles.
El tall de l’R3 ha obligat a cancel·lar els trens amb origen des de l’Hospitalet de Llobregat i ha recomanat que els viatgers es desplacen en direcció Barcelona amb la línia R2 Nord des de l’estació de Granollers Centre. D’altra banda, s’ha activat un servei alternatiu de transport per carretera amb bus. Un dels busos fa el trajecte entre Parets del Vallès i les Franqueses de Vallès per enllaçar amb el tren amb destinació Ripoll.
Des de la plataforma en defensa dels usuaris de l’R3, el grup ‘Perquè no ens fotin els trens’, el seu portaveu Marc Janeras ha assegurat en unes declaracions recollides per l’ACN que les incidències que s’han viscut aquests dies “no són problemes tècnics, és una negligència de qui té les responsabilitats”.
A més, Janeres ha assegurat que amb les incidències d’aquest cap setmana es tem “el pitjor” de cara al setembre, quan ha de començar un tall de 16 mesos a la línia per avançar en el desdoblament de la via. “El començament del curs sempre hi ha un pic d’incidències, és un moment delicat. Amb el presagi d’ahir i avui temem el pitjor, que comencem un setembre penós”, ha dit.

Un nou tall a l’R3 aquest setembre
El tall de l’R3 començarà el 27 de setembre i tindrà una primera fase no hi haurà trens entre Montcada Bifurcació i la Garriga. En una segona fase, a partir del maig del 2026, el tall serà entre Mollet-Santa Rosa i la Garriga. Aquestes obres són fonamentals per la línia, que ara mateix està abocada a quedar “totalment tallada i paralitzada” davant de qualsevol incidència. Aquestes obres arriben amb dos anys de retard, segons Janeras, i s’allargaran molt més del previst, ja que l’afectació havia de ser de tres mesos i acabarà sent de setze.
El portaveu de l’associació també ha lamentat la manca d’informació que han patit els usuaris aquest cap de setmana, amb “alternatives de transport incompletes, deixant sense servei algunes estacions, canviant cada mitja hora les indicacions”. “Essent el dia a dia les incidències en aquesta línia, no entenem com Rodalies no té un departament eficient de gestió de la incidència”, ha afirmat. Janeras ha reclamat a les administracions que siguin “diligents amb les seves responsabilitats” i que no s’espolsin les culpes entre elles.