Missing 'path' query parameter

Els usuaris de Rodalies del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre es preparen per a mig any d’alteracions en el servei de trens. Els pròxims sis mesos estaran marcats pel tall entre la capital del Tarragonès i Sant Vicenç de Calders, tram que està afectat per les obres al túnel de Roda de Berà, que s’adaptarà perquè puguin passar els trens de mercaderia del corredor del Mediterrani. El tall, que comença dimarts 1 d’octubre, afecta les línies R14, R15, R16, R17 i RT2. Renfe prepara un servei de busos alternatiu amb 30.500 places diàries i activarà de nou la freqüència diària de l’Avant Tortosa-Barcelona, amb sortida a les 06:35 hores del matí i tornada –sortida de Barcelona– a les 18:30 hores.

Renfe té previst posar en marxa una flota de 87 autobusos, que cobriran el tram afectat amb 600 trajectes diaris. En el cas dels viatgers que inicien el seu recorregut a Tortosa (R16) i Port Aventura (R17) podran arribar a Tarragona, però en aquest punt hauran de baixar i agafar el bus llançadora si volen continuar cap a Barcelona. Aquests busos uniran Tarragona i Sant Vicenç de Calders, l’inici de les línies afectades durant els pròxims mesos. L’operadora ha habilitat estacions de busos a l’Hospitalet de l’Infant, però els vehicles també es podran agafar a Cambrils, Salou, Vila-seca, Tarragona, Altafulla o Torredembarra.

Passatgers pujant a un tren de Rodalies / ACN

Les línies R14 i R15 tindran menys afectacions, malgrat que el temps de trajecte s’amplia en tots dos casos. En el cas de l’R14, que agrupa els trens que surten de Lleida, que unifiquen el seu recorregut amb l’R13 –línia que en el seu recorregut cap a Barcelona passa per Valls sense desviar-se a Tarragona–. En el cas de l’R15, que connecta Barcelona i Reus, els trens evitaran el tram afectat i es desviaran per la Catalunya interior. No caldrà agafar cap bus, però el temps del viatge s’ampliarà uns 15 minuts.

Neguit i primers problemes

El Ministeri de Transports admet que “és el tall més gran que hem fet mai” i remarca que “ajustaran” tots els problemes que sorgeixin un cop el servei alternatiu estigui actiu. En una entrevista a l’Agència Catalana de Notícies, el secretari d’estat de Transports, José Antonio Santano, apunta que el servei programat serà “suficient” per cobrir la demanda. Insisteix que Renfe ha fet un esforç “enorme”, però remarca que “si en el funcionament veiem que hem de fer ajustos, ja els ho vam dir el 6 de setembre passat als alcaldes, estem disposats a fer-ho. Quan s’arrenca un pla de transport no saps com serà acollit: el bus no és el tren”. Unes declaracions que arriben després del neguit exposat pels alcaldes del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre, que fa temps denuncien les deficiències del servei a la zona.

En aquesta mateixa línia s’ha pronunciat el director de Rodalies, Antonio Carmona, aquest matí a RAC1, insistint que és un pla treballat amb els alcaldes i les plataformes de la zona. En aquesta entrevista, Carmona també ha tret ferro als primers problemes que ja s’han pogut veure. Renfe ha tret a la venda els bitllets extra que cobriran diàriament el trajecte Tortosa-Barcelona amb Avant. Un problema “puntual”, ha dit Carmona, que també ha aclarit que s’ha enviat un tren buit a Tortosa a primera hora per corregir el problema.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter