Els viatgers de Rodalies viuen quasi cada dia incidències. Aquest dijous no és una excepció i sis línies acumulen retards per una avaria entre Vilanova i la Geltrú i Sitges.
Segons Rodalies Catalunya, els trens de l’R2 sud, l’R12, l’R13, l’R15, l’R16 i l’R17 circulen fora del seu horari habitual amb demores que poden superar els 20 minuts per una incidència a les instal·lacions entre els dos municipis esmentats. Tècnics d’Adif estan treballant en la seva resolució.
Tall per les obres del túnel de Roda de Berà
Aquest nou problema a la xarxa de trens es produeix dos dies després que s’iniciés el tall per les obres del túnel de Roda de Berà, que s’adaptarà perquè puguin passar els trens de mercaderia del corredor del Mediterrani. Aquestes obres es perllongaran durant uns cinc mesos i afectaran principalment els usuaris del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre.

Per intentar pal·liar aquesta situació, que deixa sense serveis les línies R14, R15, R16, R17 i RT2, Renfe ha preparat un servei de busos alternatiu -87 en total- amb 30.500 places diàries i ha activat de nou la freqüència diària de l’Avant Tortosa-Barcelona, amb sortida a les 06:35 hores del matí i tornada –sortida de Barcelona– a les 18:30 hores.
Dues línies aturades per un atropellament
Sense anar més lluny, l’1 d’octubre la xarxa de Rodalies va viure una altra incidència. En aquest cas, un atropellament va obligar a aturar dues línies de Rodalies entre les estacions de Maçanet-Massanes i de Blanes, provocant afectacions a l’R1 i l’RG1.
Fa uns dies, el comissionat pel traspàs de Rodalies, Pere Macias, va reconèixer que caldrà una dècada de grans inversions per a posar al dia la xarxa de Rodalies després de 20 anys de deixadesa.
En el II foro Barcelona Desperta, Macias va esmentar un informe de l’Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (Airef) de l’any 2020 en què s’apunta que el 2014 el 89% de la inversió total va ser en alta velocitat, mentre que només un 11% va anar al ferrocarril convencional. Aquesta variació va suposar “una gravíssima descapitalització del ferrocarril”, va dir Macias, que es va començar a recuperar a partir de 2018. També va criticar que Renfe hagi estat “15 anys sense comprar un tren”, cosa que va qualificar de “barbaritat”.

