David Broncano ha experimentat una autèntica muntanya russa des que comencés la seva aventura a La Revuelta. En primer lloc, va haver de suportar les crítiques ferotges que van sorgir quan va saber-se que TVE pagaria 14 milions d’euros l’any a canvi del seu programa d’humor. La gent no confiava gens en aquest estil més irreverent i juvenil, però el temps va donar-li la raó i la primera setmana van obtenir unes xifres de rècord. L’audiència els va mostrar el seu suport d’una manera que ningú no s’esperava i van aconseguir desbancar El Hormiguero, una fita en principi impensable. Quin és el problema? Que el boom ha baixat i ara és Pablo Motos qui torna a liderar cada nit.
El factor de la curiositat i l’expectació per la novetat va jugar un paper fonamental, però ara els teleespectadors ja saben com és el programa i no tenen tanta dèria per sintonitzar-los. A més a més, tampoc no ajuda que la cadena posposi el programa de tant en tant i l’emeti a partir de les onze de la nit. Això és el que ha passat aquesta setmana, per exemple, per culpa dels partits de la Copa del Rei. Tant dimarts com dijous, La Revuelta va perdre molta audiència a Espanya per culpa d’aquesta modificació de la graella. Si a això li sumem que dilluns i dimecres van haver de competir amb La isla de las tentaciones -que està fent rècord a Telecinco-, doncs tot malament. A Catalunya sí que s’ha aprofitat, però, del lideratge del partit del Barça.

David Broncano es pronuncia sobre la baixada d’audiència que han patit
En l’últim programa, David Broncano s’ha pronunciat precisament sobre aquesta pèrdua de teleespectadors que han experimentat recentment. El presentador va signar la seva pitjor quota el passat dimarts i continuen sense remuntar massa, un problema que comença a fer-se bola. Mentre El Hormiguero triomfava còmodament amb Fernando Tejero, ells s’han hagut de conformar amb un 11,9% molt més baix al que s’havien acostumat. Què ha dit al respecte?
“O competim contra el folleteo de La isla de las tentaciones o contra El Hormiguero… Però és que és normal, no podem competir contra un noi que dona un cop de peu a la televisió, que corre cap a la platja, que es treu la camisa i que crida que la seva parella és una porca“, ha reflexionat Grison. I David Broncano li ha donat la raó: “Aquesta setmana ens han fet la pinça, però és que no podem competir-hi. No podem competir contra això” Ha estat l’altre col·laborador, Castella, qui ha intentat posar calma: “Nosaltres només competim contra nosaltres mateixos i les nostres ànsies de fer la millor televisió possible”.

El Hormiguero roba un convidat que perseguia La Revuelta des de feia temps
Per una altra banda, també cal destacar la mala notícia que ha rebut l’equip de producció de La Revuelta. Des del principi, van deixar clar que volien entrevistar polítics de primer nivell en aquest espai. Un dels noms que van deixar anar? El de Mariano Rajoy, ja que deien que els faria gràcia tenir-lo a plató.
L’últim que havien dit era que estava lligat “al 50%”. Doncs, de moment, sembla que trigarà a passar… ja que l’expresident espanyol ha signat una entrevista amb El Hormiguero que s’emetrà el pròxim dijous. El programa de les formigues els està robant audiència i també prenent convidats, una guerra que tornen a liderar després d’uns mesos tèrbols.