Les campanades presentades per David Broncano i Lalachus van ser una de les sorpreses de la temporada. L’elecció del presentador de La Revuelta i la col·laboradora i còmica més estimada del programa van generar tota mena de comentaris i dubtes sobre si estarien a l’altura d’un esdeveniment com les campanades. La realitat és que va ser tot un èxit, convertitnt-se en la cadena més vista de la nit per davant de les altres opcions.

Una de les incògnites que quedaven per resoldre era el pressupost que s’havia destinat i quant havien cobrat Broncano i Lalachus per aquest esdeveniment. A través d’una resposta parlamentària, el president de la Corporació, José Pablo López, ha revelat el pressupost d’RTVE destinat a la retransmissió.

Les xifres del pressupost que va destinar la cadena

El pressupost total que va destinar la cadena ascendeix a 248.500 euros, dels quals 154.000 es van destinar a recursos externs. RTVE no va escatimar en les despeses per a una nit on totes les mirades del país estaven posades en la televisió. En el contracte que va signar la productora de La Revuelta, El Terrat, s’indica la quantitat que es va destinar per als presentadors. Broncano i Lalachus haurien rebut 66.000 euros, tot i que no s’especifica la xifra exacta que hauria rebut cada un d’ells. “L’elecció d’aquests presentadors a més del valor afegit ja destacat, persegueix afermar principis com el reconeixement, la confiança o la familiaritat, elements que situats al voltant de les corporacions audiovisuals que contribueixen a millorar la reputació de la marca, en aquest cas RTVE”, ha especificat el president.

Surt a la llum el sou de David Broncano i Lalachus per presentar les campanades | RTVE
Surt a la llum el sou de David Broncano i Lalachus per presentar les campanades | RTVE

Tot i això, va voler matissar que “la partida del caixet dels presentadors està subjecta a liquidació de despeses a justificar a la finalització de la producció, actualment pendent de rebre’s la citada liquidació, i per tant no podent-se confirmar fins a aquest moment si és l’import efectivament percebut pels presentadors”.

Un augment respecte al pressupost de l’any anterior

Aquesta despesa representa un increment respecte al pressupost de l’any anterior, que va ser de 61.000 euros, on Ramón García, Ana Mena i Jennifer Hermoso van ser els encarregats de donar la benvinguda l’any 2024. L’emissió de les campanades d’aquest 2025 va aconseguir 4.800.000 espectadors de mitjana i un 31,2% de quota de pantalla, un dels millors resultats de la història de la cadena.

Més notícies
Notícia: Cristina Pedroche es pronuncia després de la derrota a les campanades
Comparteix
La presentadora ha explicat com se li va ocórrer que podien crear el vestit a partir de la seva llet materna
Notícia: Mofes brutals pel vestit de llet materna de Cristina Pedroche a les campanades
Comparteix
La presentadora ha tornat a ser la protagonista de l'última retransmissió de l'any a Antena 3

Comparteix

Icona de pantalla completa