Estefanía Unzu Ripoll, coneguda a les xarxes socials com a Verdeliss, és una de les influencers amb més trajectòria del sector i no acostuma a passar desapercebuda per les seves decisions, que acaben sent força polèmiques.
Malgrat que més d’un cop les seves decisions com a mare han estat força qüestionades -com el part de la seva vuitena filla a casa– , la seva última fita esportiva l’ha portat a ocupar més d’un titular. La influencer està participant en el World Marathon Challenge, un repte esportiu sense precedents que consisteix a córrer set maratons, en set dies i en set continents diferents. Cansa només de pensar-ho.

Què hi ha darrere d’aquest repte gairebé impossible?
Davant l’heroïcitat que pot suposar participar en aquesta aventura, és cert que hi ha molts aspectes darrere dels quals s’ha de parlar. Verdeliss, que acumula 1,5 milions de seguidors a Instagram, va revelar en una entrevista de la cadena COPE els “perills” que pot suposar aquest repte. “No li dones temps al teu cos a recuperar-se i vas acumulant la fatiga”. La creadora de contingut correrà per la selva de Sud-amèrica, per ciutats de Nord-amèrica i Àsia, pel desert d’Àfrica i per l’Antàrtida.
Un repte no apte per a totes les butxaques
Més enllà de la bogeria que pot suposar sotmetre el cos a un esforç tan accelerat i contundent durant tants dies seguits, participar en aquest repte té un preu que no és apte per a totes les butxaques. En l’entrevista amb el citat mitjà, Verdeliss explica “que han hagut de trencar la guardiola i que li ha costat 39.000 euros, perquè pagant-ho tot seguit era una mica més econòmic”.
A més, ha decidit viatjar sense patrocinadors i afirma que “tot surt de la seva butxaca perquè no vol estar pendent de compromisos”. Fins i tot ella mateixa admet que “no és un repte que estigui a l’abast del físic i la butxaca de tothom”, però aquesta inversió és perquè “vol gaudir de l’experiència”. A les xarxes, alguns usuaris va retreure-li “que la quantitat de diners que s’havia gastat era gràcies a exposar els seus fills a les xarxes”.
La influencer no és el primer cop que decideix participar en maratons i reptes esportius que posen el seu cos al límit. L’any passat va decidir complir amb el repte de córrer dotze maratons en dotze mesos, però ara ha decidit anar més enllà. En les seves tres primeres curses ja ha aconseguit la victòria en la categoria femenina. Ha quedat primera en la marató de l’Antàrtida, a Sud-àfrica i Austràlia. Malgrat que és un acte gairebé de superheroi, el desgast físic i els perills són molt presents.
A les xarxes hi ha comentaris de tots tipus, des d’aquells que aplaudeixen la seva valentia fins a aquells que han aprofitat l’exposició pública i el rebombori que està generant la seva participació per recordar algunes decisions qüestionables que ha pres durant la seva trajectòria a les xarxes socials. Com els que l’acusen “d’haver aconseguit la seva fama gràcies a vendre la imatge dels seus fills”. Sigui com sigui, la seva participació en el repte mundial no ha deixat ningú indiferent.