El Benidorm Fest està cada cop més a prop. En poques setmanes, exactament a partir del 28 de gener, la preselecció espanyola per al festival d’Eurovisió donarà el tret de sortida en una edició que compta amb participació catalana –malgrat que cap cançó es faci en català, tal com va passar l’any 2022 amb el grup Siderland i el tema Que Esclati Tot-.
Carla Frigola, sota el nom artístic de Carla Frigo, s’ha posicionat com una de les apostes que més agraden als seguidors del festival. La jove nascuda a Barcelona l’any 2002 ha concedit una entrevista a RAC1 on ha parlat del seu tema seleccionat pel festival, titulat Bésame, a més d’admetre que està molt orgullosa de les seves arrels catalanes.

La rebuda de la cançó ha estat molt positiva
En declaracions a la cadena radiofònica, Frigo ha admès que encara queden moltes coses per veure. “No acabes d’escoltar aquesta cançó fins que no veus l’espectacle. El tema té molts elements: la lletra parla d’expressar sentiments, però la música és súper potent i vull representar aquesta dualitat a l’escenari. Vull crear un efecte wow; i no un cop, sinó diverses vegades”.
"Haz que dure hasta el amanecer" 🌅
— Benidorm Fest (@BenidormFestTVE) January 9, 2025
¡Así suena el tema 'Bésame' de Carla Frigo!
Recuerda que en el #BenidormFest2025 puedes votar gratis por tu canción favorita.
¡Te contamos cómo! #ElFestivalQueQuieres #BenidormFest✨
https://t.co/tokXwDVRNK pic.twitter.com/gaIiGWdeOq
Els secrets de la posada en escena són encara un misteri, però necessitarà un bon espectacle per enlluernar els fanàtics d’Eurovisió. Un festival amb el qual l’artista “somia des de ben petita”. “El veig cada any i m’encanta: un format on tothom va amb el seu estil, sense prejudicis ni res, a escoltar art. I ara estic donant el que a mi m’hagués agradat veure des del sofà“, confessa.
La catalana de l’edició
Tot i no sentir-se gaire còmoda amb la denominació influencer, el que sí que li agrada és que li diguin que és ‘la catalana del Benidorm Fest‘. “M’encanta. Soc l’única que en aquell ambient parlo català. A mi em dona un poder tenir el suport de Catalunya, crec que és un sentiment molt maco. Jo soc súper defensora d’allò meu, de Lloret, de Catalunya en general, i m’encanta.”, ha declarat.

Un avi futbolista i una doble vida com a cantant i creadora de contingut
Malgrat que la seva exposició a la vida pública ha estat gràcies a les xarxes socials, on la jove barcelonina acumula quatre milions de seguidors a TikTok i 268 mil a Instagram, afirma que no s’acaba de sentir còmoda amb el terme influencer: “Jo soc cantant. TikTok és una plataforma per fer arribar la meva música o el que sigui que jo vulgui fer arribar, però és un hobby. No és la meva professió”, ha explicat.
Dins la seva família també hi ha hagut una altra personalitat famosa, però en un sector molt diferent. El seu avi era Joan Martínez Vilaseca, jugador històric de l’Espanyol i responsable del futbol base del Barça durant tres dècades. D’ell ha heretat un bon consell: “El meu avi em va ensenyar que no pots ser un bon jugador si no ets capaç de fer un bon entrenament. Jo ara estic en la prèvia al dia de partit”, ha explicat.
Comentaris per voler ser la pròxima Chanel 2.0
Les comparacions són sempre molt odioses i Carla Frigo ha hagut de trobar-se amb elles, sobretot per a aquells comentaris que la consideren la pròxima Chanel. “El meu show no té res a veure amb el de Chanel. Sí que és veritat que hi ha un punt de diva, però pel que fa a referents potser em quedo amb la Noa Kirel, que va representar Israel amb Unicorn el 2023. M’encanta perquè ella també té aquest mix d’una nena que sembla molt dolça i llavors a l’escenari és una bèstia.”, ha declarat a l’entrevista.
El seu tema el defineix com una cançó molt internacional i creu “que és un producte que pot agradar molt a Europa en general, però amb essència espanyola”. Caldrà esperar uns dies encara per saber com serà la proposta d’aquesta jove a les semifinals del Benidorm Fest els pròxims 28 i 30 de gener.