Unilever, Dia i el Comitè espanyol d’Acnur, l’Agència de l’ONU per als Refugiats, s’han aliat amb l’objectiu d’ajudar a més de 500 famílies afectades pels terratrèmols a Turquia i Síria.
A través de la compra de diferents productes de la companyia de marques com Dove, Mimosín, Ben & Jerry’s, Hellmann’s o Tresemmé, els clients de les botigues Dia de qualsevol punt d’Espanya, podran col·laborar en aquesta campanya d’ajuda a les famílies afectades pels terratrèmols esdevinguts a Turquia i Síria.
Els consumidors estaran col·laborant de manera activa amb aquesta campanya que donarà inici el pròxim 15 de febrer i es prolongarà fins al dia 28, ja que un percentatge de la compra d’aquests productes anirà destinat a ajudar a més de 500 famílies afectades pels terratrèmols que, a través d’Acnur, rebran material “fonamental per a la seva supervivència”, van informar els promotors de la iniciativa.
Així mateix, també s’ha habilitat un codi QR a les botigues Dia amb què els consumidors també podran col·laborar amb una ajuda monetària directa per a proveir a aquestes famílies amb calefactors, mantes i abrics d’hivern.
Amb l’objectiu de donar a conèixer aquesta iniciativa, Dia ha llançat una campanya en canals digitals i xarxes socials per a aconseguir mobilitzar als clients en els seus més de 2.500 botigues repartides per tota Espanya. Unilever, per part seva, també ha activat una campanya a través dels seus diferents canals de comunicació, en la qual anima als seus clients a participar en aquesta campanya i poder prestar el major suport possible.
Ana Palència, directora de Comunicació i Sostenibilitat en Unilever España, va destacar la importància de sumar esforços i buscar sinergies entre fabricants, distribuïdors i organitzacions de refugiats davant situacions tan extremes i de tanta dificultat com les conseqüències del recent terratrèmol.
Va dir que “des del primer moment, en Unilever hem activat tots els nostres recursos per a veure quines mesures pràctiques podíem prendre amb la finalitat d’ajudar als nostres companys en el terreny així com a tots els afectats. Per a això, és imprescindible poder fer-ho de la mà dels nostres socis com els supermercats Dia i amb Acnur que farà possible l’efectivitat d’aquestes ajudes”.
“Estar prop de les persones i fer costat als que més ho necessiten forma part del propòsit de Dia, més encara davant situacions tan delicades com la que s’està vivint a Turquia i Síria. Per això, ens unim a aquesta iniciativa, al costat d’ACNUR i Unilever, per a poder ajudar a les famílies afectades pel terratrèmol, al fet que se sentin protegides i ateses en aquests difícils moments”, va assenyalar Pilar Hermida, Chief Communication & Sustainability Officer de Grup Dia (CCO&CSO).
Per part seva, el Comitè Espanyol d’Acnur també va destacar la importància d’aquesta mena d’iniciatives. “Malgrat les greus dificultats d’accés a les carreteres i a les infraestructures greument danyades pels terratrèmols, gràcies a la col·laboració d’empreses com Unilever i Grup Dia i els seus clients, Acnur podrà continuar distribuint a milers de persones articles d’ajuda d’emergència, com a mantes tèrmiques, matalassos i molt més. Les necessitats són immenses i l’ajuda de totes les persones és vital”, va manifestar Soledad Cardozo, responsable d’Aliances Estratègiques del Comitè espanyol d’Acnur. També s’ha habilitat un site específic en la seva pàgina web per a prestar ajuda directa a través de donacions.