La CNMC veu “manca de transparència” de les elèctriques en informar sobre els canvis en la factura

Competència assenyala que, en alguns casos, les companyies han cobrat de més als seus clients sense avisar

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha observat una “manca de transparència” per part d’algunes companyies elèctriques a l’hora d’informar sobre els canvis en la nova tarifa de la llum, que va entrar en vigor aquest darrer mes de juny. En un comunicat publicat aquest dimecres, l’organisme regulador assenyala que algunes comercialitzadores –no facilita noms- no han adaptat correctament els contractes de subministrament. Alhora, afegeix que algunes empreses han cobrat de més als seus clients –fins a un 30% més sobre l’import que tocaria- sense previ avís.

En aquest sentit, la CNMC exigeix al sector que actualitzi els contractes de forma transparent i que compensi als consumidors afectats pel canvi de preus. Si bé l’organisme constata que la majoria de comercialitzadores han informat “de manera transparent i comprensible al client” sobre els canvis en la tarifa de la llum, algunes han ignorat aquest punt. “S’han donat casos on els clients no han estat informats sobre l’actualització de preus i se’ls ha indicat de forma incorrecta que aquesta variació respon als canvis de la tarifa regulada”, ha indicat.

A banda de les correccions pertinents, les elèctriques també hauran de compensar els consumidors a qui se’ls ha cobrat de més.

Nou comentari