L’1-O ha estat la data triada per 11Onze, la primera comunitat fintech de Catalunya, per llançar la nova generació de banca amb la seva app EL CANUT, que ofereix comptes bancaris universals i targetes de dèbit digitals. Tal i com ha pogut saber El Món, 11Onze posarà a diposició dels seus clients els primers 5.000 comptes, que seran adjudicats per odre de sol·licitud i que donaran accés a la nova generació de productes i serveis financers per als seus clients a Europa
Tal i com expliquen fonts de la fintech comunitària catalana, els clients gaudiran d’una “eina de primer nivell, que permet tenir compte bancari universal, i un moneder digital que compleix amb la normativa PSD2 (Payment Services Directive)”. El CANUT oferirà “una forma còmoda de fer operacions bancàries immediates telemàticament i que, al mateix temps, compta amb agents preparats per acompanyar als clients”.
11Onze oferirà als seus clients a partir d’aquest 1-O la possibilitat de tenir tots els seus comptes bancaris agrupats en un sol lloc, ja siguin de França, Alemanya, Regne Unit o d’Espanya. A més, El Canut permetrà als clients gestionar tots els seus pagaments, transferències, estalvis i préstecs des d’una aplicació o un inici de sessió: un compte bancari únic. La nova APP aposta també per la transparència i la tecnologia més puntera per facilitar les operacions al seus clients, que podran tenir una visió global de la seva salut financera, la seva posició, i els permetrà analitzar fàcilment les seves despeses i necessitats financeres.
“Jo no diria d’11Onze que és un banc o un neobanc. És més que un banc. El nostre objectiu és oferir un moneder de moneders, un banc de bancs. El Canut és un lloc per unir tots els teus comptes bancaris i serveis financers. Jo en diria un portador d’actius de nova generació“, explica el president d’11Onze, James Sène.

Aliança amb plataformes punteres
La plataforma PSN d’11Onze, una xarxa social tipus Facebook, és pionera per a qualsevol empresa financera a Europa i ofereix accés al Sistema de Gestió d’Aprenentatge (LMS) d’11Onze, un veritable tresor compost per centenars de vídeos curts i específics sobre finances, economia i benestar. També ofereix una interfície entre els clients, i entre els clients i els agents d’11Onze.
Per oferir els seus productes, 11Onze s’ha associat amb empreses tecnològiques innovadores de primer ordre, com la nord-americana Episode Six i la britànica Weavr. Episode Six ha contribuït a desenvolupar viatges digitals fàcils i fiables per als clients d’11Onze per al pagament i la transferència de valors en temps real, amb qualsevol xarxa, qualsevol sistema i qualsevol moneda, arreu de món. Weavr, un proveïdor de banca integrada, està ajudant a 11Onze a integrar els serveis financers en els seus productes.
El cofundador i director general de Weavr, Alex Mifsud, remarca que “11Onze és un ús emocionant i creatiu de la banca integrada dins d’una super aplicació centrada en la comunitat. La missió de Weavr és oferir serveis bancaris integrats amb el mínim de problemes i amb la rapidesa més gran possible, però només quan ens trobem amb projectes innovadors com 11Onze pot produir-se la màgia”.