EasyJet perd 929 milions d’euros per l’impacte de la covid-19

L'aerolínia preveu operar un 20% de la seva capacitat planificada el primer trimestre del 2021

EasyJet ha perdut 929 milions d’euros fins al 30 de setembre per culpa de la pandèmia de coronavirus, segons ha informat aquest dimarts en un comunicat. La companyia preveu operar només un 20% de la seva capacitat planificada durant el primer trimestre del 2021, per treballar només amb “vols que generin liquiditat durant l’hivern”. El nombre de passatgers ha caigut un 50% fins als 48,1 milions, en comparació amb els 96,1 milions del 2019, amb una capacitat reduïda al 47,5% i l’ocupació al 87,2% per “l’enfocament prudent de l’oferta”. Els ingressos totals d’EasyJet s’han reduït un 52,9% fins als 3.350 milions d’euros, amb una caiguda del 10,6% si es comptabilitzen els ingressos per seient, que s’han situat en els 60,52 euros.

EasyJet considera que la solidesa de l’empresa és “forta”, amb una liquiditat total aconseguida durant la pandèmia de 3.452 milions d’euros, i un deute net de 1.225 milions. El consell d’administració d’EasyJet desaconsellerà el pagament de dividends en aquest exercici tenint en compte les pèrdues de l’any. 

Malgrat mantenir uns plans de vols conservadors de cara al 2021, l’aerolínia treballarà amb “flexibilitat” per reprendre l’activitat de forma més generalitzada i “ràpidament” quan torni la demanda. 

Segons el CEO d’EasyJet, Johan Lundgren, l’aerolínia ha tingut una resposta “sòlida i decidida” a la crisi del coronavirus que li ha permès “minimitzar les pèrdues, reduir el consum de caixa i iniciar el major programa de reestructuració i eliminació de costos” de la seva història. 

Nou comentari