El president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), Xevi Xirgo, ha demanat aquest dijous una ampliació de les competències i del pressupost per afrontar tots els nous reptes que de l’audiovisual, com per exemple la intel·ligència artificial, les plataformes de continguts audiovisuals i el bon ús dels mòbils. Així ho ha explicat aquest dijous a la tarda en l’acte de celebració dels 25 anys de la revista científica Quaderns del CAC que també serveix per presentar el darrer número, ‘Universitat i pensament crític’ des del Parlament de Catalunya, on ha fet una crida a impulsar una “versió 2.0 del CAC que passi sobretot per una aposta valenta per actualitzar les competències, encara que trepitgem alguns ulls de poll a uns quants quilòmetres d’aquí”, ha dit en referència a la resistència que hi ha a l’Estat a permetre que l’organisme català faci un pas endavant. Xirgo també ha afegit que fer aquest pas és el més lògic perquè “l’han fet pràcticament tots els reguladors europeus en els darrers anys”.
En la seva intervenció, Xirgo ha volgut recalcar que és important fer-ho l’abans possible per aprofitar “el moment actual”, moment on s’ha desencallat la tramitació del projecte de llei de l’audiovisual de Catalunya. “En una societat que és més audiovisual que mai, amb els riscos, però també amb les oportunitats que això comporta, cal una aposta clara per l’organisme que ha de vetllar, fiscalitzar i aportar solucions a aquest sector”, assenyala el president del CAC.

‘Quaderns del CAC’
En l’acte, el president del regulador català també ha volgut destacar el valor dels Quaderns del CAC i ha posat en relleu el paper que han tingut tots els presidents del CAC al llarg de la seva història com a entitat: “Des del seu impulsor, Lluís de Carreras, a Roger Loppacher, passant per Francesc Codina, Josep Maria Carbonell i Ramon Font, tots han sigut conscients, en tot moment, de la importància de mantenir els Quaderns”, assenyala Xirgo. En l’acte, presidit per la presidenta del Parlament, Anna Erra, també hi ha intervingut la vicepresidenta del Consell i editora de la revista Quaderns del CAC, Rosa Maria Molló, que ha volgut fer lluir la responsabilitat de dirigir aquesta publicació: “L’existència d’una revista d’aquestes característiques impulsada per una institució pública és un acte de valentia i compromís”, apunta Molló, que ha estat acompanyada de les dues codirectores de la revista, Amparo Huertas i Sara Suárez.
Erra ha clos l’acte amb un missatge instant els responsables de la revista Quaderns a continuar treballant de la mateixa manera que ho han estat fent durant tots aquests anys i, amb una voluntat curiosa, ha preguntat quin serà el tema sobre el qual girarà la revista de l’any vinent. Responent a la pregunta, Molló ha avançat que la següent edició anirà sobre la ràdio a Catalunya, ja que aquest any es compleixen els 100 anys de la primera emissió de ràdio al territori català.