El combat per l’audiència de divendres a la nit que TV3 manté amb Antena 3 des que va començar Zenit i La Voz continua a favor de la cadena pública catalana, que aquesta setmana ha recuperat avantatge. Després d’una estrena amb una bona dada d’audiència (16% de share), la setmana passada, el nou talent show, presentat per Miqui Núñez, notava l’alè al clatell del seu competidor de la cadena espanyola: Zenit va obtenir un 13,3% de quota de pantalla i La voz un 12,6%. Però amb l’emissió d’aquest divendres el programa de TV3 torna a destacar-se en la cursa, amb un 14,6, de share, més de tres punts per sobre de l’11,4 de l’espai d’Antena 3. En xifres absolutes, Zenit va tenir una mitjana de 225.000 espectadors (amb 482.000 acumulats), i La voz es va quedar amb una mitjana de 161.000.
Zenit planta cara malgrat els problemes de so que han provocat força crítiques
D’aquesta manera, Zenit, el programa presentat per Miki Núñez que s’adreça a quatre generacions diferents d’espectadors amb la competició d’artistes d’aquestes quatre generacions, aguanta bé la dura batalla amb un espai consolidat com és La Voz. I tot plegat malgrat els problemes de so que s’han deixat notar en les primeres emissions i que han provocat crítiques dels seus seguidors a la xarxa. L’objectiu de Zenit és arribar a un públic familiar més variat que Eufòria.

Tot i ser el gran èxit de no-ficció de TV3 dels darrers anys, Eufòria s’ha passat de frenada buscant el públic jove i té més públic infantil que juvenil, fins al punt que aquest any els concerts del Palau Sant Jordi que es fan a final de temporada, a principi d’estiu, es van programar al migdia i a primera hora de la tarda en lloc de triar franges horàries del vespre. Ara, amb Zenit, s’espera arribar a altres generacions, per això es presenta com una competició entre artistes de les generacions Z –la més jove–, X, Y i els boomers. Tanmateix, el programa ha ensopegat amb dificultats inesperades, a banda de la dura competició que representa la veterania de La voz, que representa un gran esforç cada setmana a TV3 per conservar l’avantatge en aquesta franja dels divendres sobre Antena 3.
El curiós fenomen Pantoja que debilita ‘La Voz’
Una dada que crida l’atenció de l’audiència televisiva d’aquest divendres a la nit és que es veu on va anar a parar una part de l’audiència que perd La voz: al magazín de tafaneries de Telecinco titulat De Viernes, que aquesta setmana tenia una de les protagonistes d’un dels culebrots preferit de les Espanyes, el de can Pantoja. La presència de la filla adoptiva de la tonadillera, Isa Pantoja, dient penjaments de la seva mare va arrossegar l’audiència que consumeix televisió en castellà, que va passar del 12,6 de share la setmana passada (122.000 espectadors de mitjana) al 13,3 aquesta setmana (141.000 espectadors).