TV3 ha posat fi al fenomen Tor aquest dilluns amb l’emissió de l’últim capítol, una sèrie que ha esdevingut un èxit increïble. La cadena ha estat líder del prime time amb el 23,1% de share i una audiència acumulada de gairebé tres milions de teleespectadors al llarg dels vuit capítols. També han assolit una xifra de rècord absolut a la plataforma digital amb més de tres milions de reproduccions acumulades. Tot just després del final, el Carles Porta ha reflexionat sobre tot el que hi ha darrere d’aquest projecte en una entrevista amb Albert Om que també ha fet una audiència boníssima amb el 22,8%.
De les primeres frases que ha pronunciat el presentador en aquesta reaparició deixen la porta oberta a una continuació: “No sé si serà el final real, això no se sap mai. Tor és infinit, però crec que el meu paper aquí s’hauria d’acabar. Ara bé, això m’ha passat cada vegada perquè també em va semblar que tot s’acabaria quan vaig fer el llibre i lluny d’acabar-se, va créixer més que mai”.
I és que aquest ha estat el projecte de tota una vida per a ell, més de 27 anys darrere de la mateixa pregunta. Qui va matar el Sansa, en realitat? Ell tenia clar que no assenyalaria ningú en aquesta sèrie, però sí que ha deixat anar pistes que poden fer pensar el teleespectador. Els vuit capítols han entusiasmat i, gràcies a la seva emissió, podria trobar-se davant d’una pista definitiva: “Des que va començar a emetre la sèrie, no he parat de rebre trucades i correus de gent que em diu que sap qui va matar el Sansa. Crec que qui ho va fer o qui estava involucrat d’alguna manera ha sortit a la sèrie, però s’ha de contrastar només per una qüestió de consciència. Vull saber què passa definitivament, perquè se’ns pot haver passat alguna cosa”.
🗣️ @Carles_Porta: “Des que vam començar a emetre la sèrie no he parat de rebre trucades, mails i missatges de gent que em diu que sap qui va matar Sansa.”
— 3Cat (@som3cat) June 17, 2024
Després de l’últim capítol de #Tor3Cat, Albert Om conversa amb Carles Porta
📲 https://t.co/Ll1FtZYsCA pic.twitter.com/Qx6ylWWr5b
Una trucada impactant podria obrir la porta a una segona temporada de Tor
Carles Porta ha rebut una trucada d’un número ocult que sembla que podria contenir informació cabdal: “No et puc dir qui em truca perquè això pot acabar en no res i, llavors, no en farem res més. La trucada és d’un dels personatges importants, sí, qui té informació important. No sé si acabarà sent bona o no, ho hem d’arrodonir. No vull obrir una possibilitat que encara no existeix, però aquesta trucada s’ha produït molt recentment i no hi ha hagut temps d’investigar-la. Hi ha hagut un parell de trucades molt potents, una sobretot que m’ha fet dubtar. Fins que no ho confirmem, això no anirà enlloc”.
No té clar que s’acabi fent una segona temporada de Tor, però l’última trucada podria derivar en més capítols: “Si aquesta última trucada em porta a una conclusió absolutament clara i podem filmar d’una manera molt clara alguna cosa que sigui semblant a una confessió, doncs potser sí que hi ha una segona temporada. Ara bé, veig molt difícil que això es produeixi“.
Una altra possibilitat que justificaria més productes de Tor? Que aconseguís una confessió. L’assassí podria sortir en antena i reconèixer que ha estat ell qui el va matar i no li passaria res legalment, ja que han passat 20 anys i el cas està prescrit. Ara bé, seria el final perfecte per a una investigació llarguíssima: “Si algú confessa i m’ho explica de manera que sigui creïble, ho compartiré amb tothom. Si això no passa, que és el més probable, crec que ho hem de tancar aquí perquè el llistat de possibilitats està clar”.

Tor és una obsessió per al periodista, encara que diu que ell és el primer que no ho vol reconèixer. Ara només fa que pensar en la trucada que va rebre només tres dies després d’acabar la sèrie: “Pot tenir raó aquest carallot? En el crim de Sansa no hi ha ADN ni proves concretes, només et pots basar en el que diu un i l’altre. Qui va matar Sansa?”. Diu el Carles Porta que podria fer vuit capítols més amb tota la informació que té, però no ha volgut posar-la tota perquè legalment seria un problema o perquè les teories no estan prou confirmades: “Jo el que volia era compartir una història amb tothom, una història que a mi m’ha portat 27 anys i que crec que té una força important”.
🗣️ @Carles_Porta: “Volia compartir aquest món, aquests personatges que no es poden inventar.
— 3Cat (@som3cat) June 17, 2024
Aquesta sèrie és única i irrepetible.”
Després de “Foc encès”, el vuitè i últim capítol de #Tor3Cat, Albert Om entrevista el creador i narrador de la història
📲 https://t.co/Ll1FtZYsCA pic.twitter.com/Yviv4d3RiL
Carles Porta no ha acusat ningú directament al llarg d’aquests capítols i ara explica per què. En primer lloc, perquè prefereix que els teleespectadors interpretin el paper de jurat popular. Després, perquè el cas està prescrit i si acusa algú directament, aquella persona el pot denunciar per injúries i calúmnies: “Jo no puc dir qui va matar el Sansa perquè no és el meu paper, jo soc el narrador i no l’acusador”, ha afegit. Té la seva teoria, és clar: “Jo posaria la mà al foc que qui va matar el Sansa no era ningú de Tor, cap dels originaris. I crec que se’ls hi va anar la mà en la seva mort, que no el volien matar originalment”.