La cadena pública catalana TV3 ha tancat l’any, de nou, com a líder indiscutible. TV3 ha batut un nou rècord assolint una quota anual de 13,9% i s’ha convertit en la primera televisió que aconsegueix ser líder durant catorze anys seguits. A més, mai no havia acabat l’any amb tanta distància sobre la segona cadena més vista, 4,6 punts. TV3 només ha perdut el lideratge en 16 dels 365 dies que té l’any, el que suposa que ha estat un 96% dels dies al capdamunt del rànquing segons les dades de Kantar. Si TV3 és líder és, sobretot, perquè és la més vista gairebé durant tot el dia: durant el day time -entre les 8 del matí i les 9 del vespre, amb un 13,9%- i durant el prime time, les últimes hores del dia, amb un 16,5%.

El lideratge de TV3 també s’explica perquè la cadena és capdavantera en tots els gèneres. 25 dels 40 programes més vistos durant el 2023 han estat de TV3 i en aquesta llista hi ha tots els gèneres que emet la cadena. L’espai més vist, com cada any, ha estat el TN Vespre, en concret el del 24 de gener, que van veure 761.000 espectadors. Aquest ha estat el programa més vist durant 336 dels 365 dies.

Altres continguts ‘top’ d’aquest 2023 són el capítol de Crims del 20 de març, els especials electorals del 28 de maig i el 23 de juliol, el Piromusical de la Mercè, El Foraster, Polònia i el capítol de Joc de Cartes de l’11 de gener. També van ser molt exitosos els programes ‘Que ens bombin a tots’ d’aquest dijous, Cuines, el partit FC Barcelona-Tottenham del Joan Gamper, l’amistós Barça Madrid de la pretemporada, la final de la Champions League Femenina Barça-Wolfsburg; “Cites: Barcelona”; “30 minuts”; “Sense ficció”; “Això no és Suècia” i “Eufòria”. El “Col·lapse” del 21 de gener també va batre el rècord històric del programa.

La cadena generalista i infantil millor valorada

TV3 és la cadena generalista millor valorada pels espectadors, segons el panel GfK. De fet, ha arribat als 8,4 punts gràcies als informatius, que són líders en aquest barem de qualitat. Els informatius de TV3, de fet, han arrasat i han estat els més vistos a molta distància dels de la competència.

Però no és només la millor valorada en continguts generalistes: el SX3, el canal infantil, ha assolit quotes molt altes, 4,7 punts més elevades que el 2022. Ha estat líder en la franja infantil les tardes dels dies feiners, de 19.30 a 21.55, amb una quota del 18,7%. A més, el 31 d’octubre va obtenir la màxima quota diària edes de l’estrena del nou canal, l’octubre del 2022: un 41,2%.

Més reproduccions de vídeo a internet que mai

TV3 també ha apostat molt clarament per ampliar la seva presència a internet i ha aconseguit ser líder d’audiència a Catalunya. Segons Comscore, de gener a novembre TV3 ha liderat a internet, el que suposa que és la cadena més vista des de fa més de sis anys i mig. A Catalunya ha obtingut una mitjana mensual de 2.387.000 d’usuaris únics i, a Espanya, una mitjana de 2.813.000 usuaris únics mensuals. A més, segons Adobe Analytics, aquest ha estat l’any amb més reproduccions de vídeo a internet de la història, fet que ha coincidit amb l’estrena del nou Netflix català, la plataforma 3Cat. Se n’han fet més de 165 milions, un 16% més que l’any 2022.

Dels vídeos més reproduïts, el que lidera el rànquing ha estat el capítol de Crims L’atracament. Aquest vídeo ha obtingut més de 810.000 reproduccions a la carta. Durant les eleccions municipals del 28 de maig, la secció de notícies del portal (324.cat) va registrar la jornada electoral amb més audiència digital de sempre, amb el rècord històric de pàgines vistes (més de 3,5 milions en un sol dia) i la millor audiència diària des de l’abril del 2021.

Comparteix

Icona de pantalla completa