TV3 i Catalunya Ràdio celebren el 40è aniversari i, per tal de commemorar aquesta xifra rodona, han preparat tot un seguit d’actes i activitats especials. L’última? Organitzar una exposició al Disseny Hub de Barcelona, a les Glòries, que s’inaugurarà avui 21 de maig i estarà disponible fins al 25 d’agost. L’entrada és gratuïta, a més a més, per la qual cosa s’ha fet una crida per a tots els teleespectadors i els oients d’abans més nostàlgics i també als d’ara.
En què consisteix aquesta exposició? Expliquen des de 3Cat que aquí volen “plantejar un viatge cap al futur dels mitjans de comunicació”. L’objectiu és reflexionar sobre quin tipus de consum audiovisual es farà d’aquí a 30 anys i, per fer-ho, la millor manera és mirar cap al passat. Ha canviat moltíssim la televisió pública en les últimes tres dècades i és de pressuposar que ho farà, encara més, en les tres pròximes.
Seran 900 m2 per reviure una selecció dels programes, personatges, experiències i grans moments que han convertit la televisió i la ràdio públiques en el que són ara: “Un recorregut per passat, present i, sobretot mirant al futur, en un exercici estètic i plàstic que vol sorprendre els visitants”.
Aquesta tarda, a partir de les 18:30 hores, se’n farà la inauguració oficial. Els primers visitants seran els treballadors i treballadores de TV3 i Catalunya Ràdio i, aquest acte, comptarà amb la presència de Jaume Collboni, alcalde de Barcelona; Rosa Romà, presidenta de 3Cat; Àngels Ponsa, vicepresidenta de 3Cat; Sigfrid Gras, director de TV3; Jordi Borda, director de Catalunya Ràdio; Lluís Nacenta, comissari de l’exposició al costat de Francesc Cano; Anna Erra, presidenta del Parlament de Catalunya i Pere Aragonés, president de la Generalitat.
Com és l’exposició de TV3 i Catalunya Ràdio al Disseny Hub de Barcelona?
Es tracta d’una exposició interactiva de marcat caràcter immersiu i amb una aposta decidida per les tecnologies digitals o la intel·ligència artificial. En ella, s’especula sobre “els continguts, els formats i les tecnologies” que arribaran.

A més a més, des de la cadena deixen clar que aprofitaran l’oportunitat per relatar i celebrar aquest aniversari. També podran veure’s elements del 3Cat actual, de la mateixa manera que proposaran un viatge al passat per destacar el paper que han tingut els mitjans de comunicació del país en la construcció de l’imaginari col·lectiu.
El Disseny Hub de Barcelona promocionarà aquesta exposició per tal que molts dels fans de TV3 i Catalunya Ràdio s’hi passin en un exercici de mirada al passat, però sobretot cap al futur gràcies al que s’ha fet com a base d’aquest projecte.