TV3 ha arrasat, una altra vegada, gràcies al retorn de Crims. L’inici de la cinquena temporada ha fet una audiència boníssima, com era d’esperar, un superèxit que es manté en el temps i que torna a deixar en ridícul tota la competència televisiva de la nit. La curiosa desaparició d’una veïna jubilada d’Els Pallaresos ha entusiasmat els teleespectadors, que han sintonitzat en bloc la cadena pública mentre David Broncano i Pablo Motos es repartien les poques persones que quedaven.
Si analitzem les xifres, la veritat és que parlen per si soles. El programa de crònica negra ha obtingut una quota de pantalla del 21,2% i 464.000 teleespectadors, que pugen fins als 699.000 si tenim en compte l’audiència acumulada. A la plataforma 3Cat, també ha estat el programa més vist en directe i a la carta, ens confirmen, dada que la converteix en la millor estrena de la temporada. El fenomen de Carles Porta bat tot els rècords perquè a la ràdio és el programa més escoltat del dia a la carta, un altre èxit.
Què feia la competència televisiva mentre TV3 triomfava amb Crims?
I què feien les altres cadenes mentrestant? A TVE, La Revuelta tenia un convidat tan potent com Alejandro Sanz que arribava a plató amb una ofrena de pau ben curiosa. Ni tan sols amb això han pogut trepitjar els talons a TV3, ja que ells es queden amb el 13,4% de share i 286.000 teleespectadors (gairebé la meitat).
Per darrere tenien La isla de las tentaciones, que ha sorprès amb la primera ruptura de l’edició. Per a Telecinco, doncs, el bronze de la nit amb el 10% de share i 209.000 teleespectadors. I en quarta posició ha quedat El Hormiguero amb l’entrevista que havien preparat a Emiliano García-Page. En el seu cas, encara pitjor amb un 7,7% i 162.000 persones que els deixa en ridícul.


També hi ha hagut bones notícies per a TV3 pel que fa a les dades més generals del dia. La cadena catalana torna a ser la més vista de dilluns amb el 14,9, bones -i poc sorprenents- notícies. La classificació general sí que canvia aquí, tenint en compte que TVE és segona com en el prime time, però a la resta Antena 3 supera Telecinco per dos punts. Amb tot, una altra nit gran per Sigfrid Gras i tot l’equip de la pública, que continua encapçalant uns rànquings cada vegada més bons.