Els personatges de la colla de l’institut Reina Sibil·la continuen lluitant davant els problemes, els desamors i les mentides. Nous personatges entren a Com si fos ahir i poden canviar les relacions a la sèrie. L’Eva (Alícia González Laá) ha d’assumir la ruptura amb el Rodri (Ivan Benet) i la Cèlia (Sara Espígul) haurà de suportar les males cares i la falta de professionalitat del Víctor (Pep Ambròs) a la consultoria. Sembla que la tranquil·litat no és un estat natural a la ficció líder dels migdies a TV3.
La Cèlia intenta guanyar-se el seu lloc a la consultoria
La Cèlia s’ha convertit en la nova sòcia de la consultoria i malgrat que la Noe (Elena Gadel) i el Miquel (Eduard Farelo) estan ben contents amb el canvi de rol, hi ha un company que no sembla gaire satisfet. La Cèlia ha portat un esmorzar per a tothom, però el Víctor no pot amagar el seu malestar respecte als canvis, sobretot pel canvi de nom que volen fer.

Durant una reunió amb el Miquel i la Cèlia, el Víctor es comporta com un cretí i es nega a escoltar res del que digui la Cèlia. Malgrat que ella intenta aixecar la veu i defensar les seves opinions, els dos homes van a la seva.
La Cèlia està molt afectada per l’actitud del seu company de feina i el Miquel no és capaç d’ajudar-la. “Si no t’imposes, se’t menjarà”. La nova sòcia necessita una empenta i sentir que el seu equip li fa costat.
L’Eva es retroba amb el Rodri després de saber la veritat
L’Eva està passant per totes les fases del dol. Primer la negació, després la tristesa i ara, la ràbia. Ha portat totes les coses del Rodri al gimnàs perquè ell les vingui a buscar. Malgrat que l’Isern (Arnau Berlanga) i el Marcel (Nil Cardoner) intenten evitar que es trobin, el Rodri es presenta abans de temps al Gim Rabbit i la trobada no és gens agradable.

El Rodri no ha respectat les indicacions de l’Eva perquè volia parlar amb ella, però no sembla disposada a canviar de parer. Fins i tot li demana que li retorni les claus del pis. L’Eva està molt enfadada i admet que “és una de les pitjors persones amb les quals s’ha creuat”. Sembla que la relació està acabada per sempre.
Abans de marxar, el Rodri ha volgut parlar amb l’Andreu (Marc Cartes). El fals metge té a tothom en contra i ni el seu amic té ganes d’escoltar les seves paraules. Tot i això, cedeix per escoltar l’última decisió del Rodri: se’n torna a Mallorca. Serà l’adeu definitiu d’aquest personatge a la ficció de TV3? L’Eva analitza el seu historial amorós amb l’Andreu i malgrat que no han tingut gaire sort, la seva companyia és el millor regal que podrien tenir.
La Naiara no vol trobar-se amb el Karim un altre cop
L’última pràctica a l’acadèmia de Mossos d’Esquadra no va acabar gaire bé per a la Naiara (Daniela Brown). Després de l’embolic d’una nit amb el Karim (Moha Amazian) -i descobrir que són companys a l’acadèmia- ella va clavar-li una bufetada per culpa dels comentaris que va fer-li durant una pràctica. Ara, haurà de tornar a compartir amb ell una de les classes i sembla que no està gens contenta amb la decisió.

Els fills de la colla intenten ajudar la Naiara durant la pràctica. Han preparat una sèrie de cartells per animar-la i malgrat que han fet una mica el xou, la Naiara està molt contenta per la visita. El Karim intenta demanar-li ajuda per la pràctica del dia, però ella no vol ni sentir-lo després del que va passar l’últim cop. El noi ha suspès l’exercici de la setmana i en un moment de complicitat, es disculpa per les seves paraules i la convida a prendre alguna cosa. La Naiara s’hi resisteix, però les miradetes entre tots dos diuen una altra cosa. Hi ha una nova relació a la vista?

Els drames no s’acaben a la ficció que triomfa cada migdia a TV3. L’amor i el desamor encara en fan de les seves. Hi ha més parelles que pengen d’un fil i un secret encara sense descobrir que posarà cap per avall una família. Moltes emocions encara per viure i una setmana que comença amb molts embolics.