Les emocions a Com si fos ahir no s’aturen. Després del capítol especial de dimecres 5 de març per commemorar els 1.500 episodis de la sèrie, els amics de la colla de l’institut Reina Sibil·la protagonitzen diversos enfrontaments en una lluita d’egos per demostrar qui val més.
El cap de setmana s’acosta i després de la baralla que van protagonitzar en la trobada més surrealista de la temporada, les tensions encara estan ben presents. El Miquel (Eduard Farelo) i la Cèlia (Sara Espígul) cada cop estan més enfrontats per les seves diferències sobre la gestió de la consultoria.
D’altra banda, la batalla per aconseguir clients de la Barnateca i La iaia acaba de començar i no sembla que pugui acabar-se aviat. La Cristina (Carlota Olcina) descobrirà una anècdota que farà servir contra el local de la Marta (Sílvia Bel). La reacció de la seva companya de gremi serà explosiva.
Les restauradores protagonitzen un xou davant dels clients
Una de les trames que té els negocis com a protagonistes és la Barnateca. El càtering que han muntat la Cristina i la Gemma (Àurea Márquez) causa furor entre la colla i la Marta no pot estar més empipada. Sap que aquest local és la seva competència directa per aconseguir la clientela del barri i les relacions entre les restauradores estan cada cop més tenses. De fet, en el capítol anterior, la Marta va ser la culpable de la batalla campal i el llançament de menjar entre els amics de la colla. Ara bé, si algú es pensava que les coses es quedarien així, estaven molt equivocats.
En aquest capítol de dijous, la Cristina ha descobert sense voler que La iaia va tenir una visita inesperada. Durant el sopar que va organitzar l’Andreu (Marc Cartes) amb les infermeres de l’hospital al local de la Marta, van recordar l’època que algú va posar rates per perjudicar La iaia. Quan la Cristina se n’assabenta, utilitza aquesta informació per fer córrer el rumor que aquests animals han tornat.

Com s’ho ha pres la Marta? Queda clar que malament i la seva resposta serà encara pitjor. Aquest personatge és especialista a buscar les pessigolles de tothom i enfadar-se quan les coses no funcionen. Es presenta a la Barnateca i munta un numeret davant de tots els clients, després de titllar la Cristina de “cabrona“. Per acabar d’arrodonir-ho tot, s’empipa de mala manera amb la Gemma i li retreu que des que va abandonar la consultoria no ha aconseguit fer res de bo i directament “les envia a la merda”. La seva amistat cada cop penja més d’un fil i la situació s’ha tornat gairebé insostenible. Fins a quin punt arribaran per demostrar que el seu local és el millor?
L’ego del Miquel està ferit
Des que la Cèlia va entrar a la consultoria com a nova sòcia del Miquel, la seva relació ha estat plena d’alts i baixos. Els dos amics de la colla no acaben de posar-se d’acord sobre les gestions del negoci. La Cèlia s’ha pres seriosament la nova posició, extralimitant-se en les seves tasques, un tema que ja ha generat les primeres discussions.

Aquest dijous 6 de març ha tingut lloc el primer enfrontament directe entre tots dos. En els capítols anteriors la Noe va esbroncar la Cèlia després de descobrir que havia entrat en el seu ordinador per gestionar una documentació sense demanar permís. Aquesta necessitat de sentir-se validada només ha aconseguit que estigui tensa i irascible tota l’estona. El Miquel ha decidit posar les cartes sobre la taula i demanar-li que es relaxi perquè últimament va molt a la seva. Fins i tot discuteix amb la Noe quan ella li demana que intenti gestionar millor el seu temps perquè està tan capficada en fer les coses a la seva manera que no s’adona de com s’està comportant. Aquests comentaris no han fet més que enfadar-la, però amb qui pagarà el seu caràcter rabiós?
La Cèlia està sobrepassada per la feina
El Quique (Biel Duran) rep la visita de la seva xicota a l’institut, que li proposa dinar junts perquè l’ambient a la feina no és el millor. El professor li comenta que té reunions amb els pares dels alumnes i quan la Cèlia veu el Bolaños (Dafnis Balduf) parlant amb el Quique sobre el tema, s’interposa criticant-lo de mala manera i deixant en ridícul la seva parella. Evidentment, el Quique la deixa plantada i se’n torna a la feina. Cada decisió que pren la dona és pitjor que l’anterior.

En un moment de vulnerabilitat, la Cèlia li confessa al Quique que se sent sobrepassada i que creu que acabarà petant. El seu xicot, malgrat estar enfadat pel numeret que ha muntat a l’institut, es mostra comprensible cap a la dona. Entén la situació de sentir que no ets suficient a la feina, però la dona fa cas omís de les indicacions del Quique perquè es relaxi. Després de rebre una trucada d’última hora d’un client, es presenta a la consultoria per avançar la feina i fins i tot anul·la la visita amb el fisioterapeuta inventant-se que està de viatge i que no podrà anar en els pròxims dies. Sembla que no se’n recordi del que li va passar al Quique després d’acumular tant estrès i ansietat. Aprendrà la lliçó o serà massa tard?
Aquesta setmana arriba al seu final i els espectadors de la sèrie diària de TV3 estan ben enganxats a la televisió per descobrir com avancen totes les trames.