Ja sabem qui representarà Espanya a Eurovisió el pròxim mes de maig a Basilea (Suïssa). Melody ha aconseguit el micròfon de bronze del Benidorm Fest amb la seva cançó Esa diva, un tema carregat de sons flamencs i pop, amb molta força i que reflecteix l’estil musical de l’artista amb un clar missatge d’empoderament femení.

Per darrere han quedat dues de les propostes més aclamades pel públic, Daniela Blasco amb el tema Uh Nana i J Kbello amb el seu VIP. L’artista sevillana ha defensat que “es tracta d’una proposta molt arriscada” i ha agraït el suport de la comunitat eurofan minuts més tard d’aconseguir la victòria.

Melody guanya el Benidorm Fest amb el tema Esa diva | Europa Press
Melody guanya el Benidorm Fest amb el tema Esa diva | Europa Press

Una final molt disputada

Ha estat una de les finals del certamen musical més disputades. Les vuit propostes finalistes han rebut molt de suport per part de la comunitat eurofan deixant els pronòstics molt oberts des del primer dia i amb molts dubtes sobre qui podria ser el guanyador fins a l’últim instant. Melody, que fa més de vint anys que està en la indústria musical, ha aconseguit el bitllet directe per a Eurovisió 2025 en una edició on el resultat final ha estat molt obert fins a conèixer les votacions del públic.

Una barreja de gèneres musicals han marcat la quarta edició del Benidorm Fest: urbà, pop, flamenc, balades, electrònica… I sons de diverses de comunitats que han donat com a resultat un augment de l’audiència del Benidorm Fest. RTVE ha obtingut un 13,1% i 11,7% en l’emissió de les dues semifinals, superant les dades de l’any passat.

Les propostes finalistes de la preselecció espanyola per a Eurovisió

Mawot amb el seu tema Raggio Di Sole amb sons dels 2000 i una posada en escena molt galàctica i divertida. Kuve amb Loca x ti ha portat a la final una proposta molt fresca de tecno pop i grans visuals. La balada del català Lucas Bun ha emocionat tot el públic amb la seva cançó Te escribo en el cielo, un homenatge a la seva mare que va morir fa pocs mesos. Un tema carregat de sentiment i emoció malgrat que no ha pogut lluitar contra les grans favorites de l’edició.

Una de les propostes més sorprenents ha estat la canària Mel Ömana amb el seu tema I’m a Queen: divertit, amb sons de pop, urbà i tecno i una varietat vocal molt destacada que va arribar a la final amb una proposta molt tancada.

Els dos temes més valorats pel públic i el jurat professional han estat Uh Nana de Daniela Blasco i VIP de J Kbello. La primera ha estat situada com una de les guanyadores durant tota la setmana del festival amb una posada en escena que recorda molt a Chanel amb Slomo amb sons molt urbans i tecno-pop.

D’altra banda, J Kbello portava una proposta urbana amb molta presència de ball que ha estat molt aplaudida pels eurofans a través de les xarxes.

Els resultats de les votacions de la gran final

El jurat professional que atorga el 50% de les puntuacions ha donat el màxim de vots a J Kbello amb un total de 74, seguit de Daniela Blasco amb 71 i Melody amb 70. Entre el vot del públic, que decideix l’altra meitat de les puntuacions, les votacions han estat molt igualades, però la victòria se l’ha endut la intèrpret de Como los gorilas amb 150 punts en total.

Les reaccions a les xarxes socials

Com qualsevol edició del Benidorm Fest, els seguidors del format han comentat a través de les xarxes socials les seves opinions i reaccions sobre la proposta guanyadora. Els seguidors del festival “lamenten” no haver aprofitat l’oportunitat de dur al festival d’Eurovisio “dues propostes molt actuals” com Daniela Blasco i J Kbello.

A més de valorar les actuacions dels finalistes de la quarta edició del festival, la gran final ha comptat amb la catalana Rigoberta Bandini. L’artista i autora de Ay mamá, tema que va presentar en el Benidorm Fest l’any 2022, ha tornat a l’escenari del festival per interpretar el tema Kaiman. Aquest forma part del seu pròxim disc i ha estat molt comentat de manera positiva a les xarxes, gràcies a la posada en escena que ha comptat amb una vintena de dones grans vestides amb roba d’estil animal print.

Sigui com sigui, Espanya ja té representant per a Eurovisió que aquest any se celebra a la ciutat de Basilea, a Suïssa, el pròxim 17 de maig. Caldrà esperar per a veure com evoluciona la seva proposta i quins canvis portarà al festival de la cançó europea.

Més notícies
Notícia: El català Lucas Bun aconsegueix una plaça per a la final del Benidorm Fest
Comparteix
La primera semifinal de la preselecció espanyola per a Eurovisió ja té els seus quatre finalistes sense sorpreses en els resultats
Notícia: Carla Frigo, candidata al Benidorm Fest: “M’encanta ser ‘la catalana'”
Comparteix
La cantant i 'influencer' es presenta amb la cançó 'Bésame' a la preselecció espanyola pel festival d'Eurovisió

Comparteix

Icona de pantalla completa