Les proves d’avaluació als alumnes de 6è de Primària que es van fer el passat mes de maig ja han estat corregides. I els resultats no són bons. En primer lloc perquè les qualificacions han baixat, de manera general, respecte el 2009 i, en segon, perquè un de cada tres alumnes mostra dificultats en competència de lectoescriptura tant en llengua catalana com castellana. El president del Consell d’Avaluació del sistema educatiu, Jorge Calero, ha reconegut que la xifra de nens que dominen les competències bàsiques al final de Primària “no és satisfactòria”, s’acosta al 70%.
Ha estat el departament d’Educació qui ha facilitat les dades concretes. Així, el 28% dels alumnes de 6è de primària avaluats no tenen les mínimes competències de lectoescriptura en català, mentre que el 29,8% no superen la prova en castellà. Són xifres que empitjoren respecte de l’any passat, ja que hi ha 4,2 punts més de suspesos en català i un increment de 2,4 punts en el cas de la prova en castellà.
Els exàmens d’anglès tampoc no són satisfactoris, ja que s’ha donat un 35,5% de suspensos. Matemàtiques, en canvi, és l’assignatura en la qual els alumnes han millorat més respecte l’any passat.
L’anàlisi de les notes també ha premés detectar que les qualificacions són un 10% més baixes en els estrangers que en els catalans. Ha registrat també que les notes dels alumnes de les escoles de titularitat privada i concertada superen les dels de titularitat pública. S’evidencia de nou que allò que més determina els resultats acadèmics de l’alumne és el nivell socioeconòmic de la seva família.