Ensurt al Pirineu català. Els Pompièrs d’Aran -l’equivalent al cos de Bombers aranès- han rescatat tres persones que s’han vist sorpreses per una allau aquest diumenge al migdia a la comarca de la Vall d’Aran. Segons apunta l’Agència Catalana de Notícies (ACN), el telèfon d’emergències (112) ha rebut un avís cap a les dotze hores del migdia alertant que s’havia produït una allau al Tuc de Lhuçà mentre un grup de nou persones feia esquí de muntanya en aquella zona, prop del Circ de Colomèrs. Alertats per la situació, els equips de rescat aranesos s’han posat en marxa i han enviat un helicòpter fins al punt on s’ha produït l’incident. Els nou efectius que s’han desplaçat per aire han evacuat una de les víctimes fins a l’heliport de Vielha, on l’ha atès una ambulància abans de traslladar-la a un centre hospitalari.
Aquesta, però, no ha estat l’única víctima que els equips de rescat aranesos han aconseguit localitzar. En la mateixa expedició, els Pompièrs de la Vall d’Aran també han rescatat dues persones més, ferides en estat lleu, i les han traslladat fins al centre hospitalari central de la comarca. Paral·lelament, el cos de Bombers de la Generalitat també ha format part de l’expedició de rescat. L’incident d’aquest diumenge, segons les darreres informacions, ha acabat en un ensurt. Ara bé, en les darreres setmanes, els temporals i els fenòmens meteorològics s’han cobrat algunes vides.

Mor una excursionista per una allau
Una veïna de Tarragona de 53 anys va perdre la vida atrapada per una allau el passat 26 de març mentre participava en una expedició alpinista a la zona muntanyosa d’Ushguli, a Geòrgia. Segons va detallar la periodista Anna Punsí a les seves xarxes socials, almenys dues persones més que formaven part del mateix equip excursionista -integrat únicament per ciutadans catalans- van patir ferides de diversa consideració.