Alerta màxima per part d’USPAC, un dels sindicats majoritaris de tropa de mossos d’esquadra, per l’augment d’armes de foc sense control a Catalunya. El portaveu del sindicat, Albert Palacios, ho ha denunciat amb contundència després que s’ha confirmat que aquest matí unitats especialitzades de Mossos d’Esquadra han estat rebudes a trets en una entrada i escorcoll en una plantació de marihuana al Maresme. “Les armes corren com caramels als quioscos dels nanos!”, ha avisat Palacios. En aquest sentit, ha apuntat que cal “agrair als caps polítics, als caps policials i al nostre sistema judicial” que Catalunya “s’estigui convertint” en el paradís de la marihuana.

Palacios ha volgut així emfatitzar el malestar entre membres del cos pel creixement exponencial que s’està vivint en els darrers anys arran del cultiu i tràfic de marihuana a Catalunya. Un fet que està comportant greus problemes de delinqüència organitzada i una dura guerra entre clans rivals. El fet que, aquest dimarts al matí, la unitat de l’Àrea Regional de Recursos Operatius (ARRO) de la policia de la Generalitat hagi hagut de repel·lir un tiroteig ha fet saltar de nou les alarmes. “Sortosament, no hi ha hagut cap ferit, i sort n’hi ha hagut d’un escut balístic on ha impactat una bala”, ha ressaltat el portaveu sindical. “No es pot mirar cap a l’altra banda”, ha exclamat Palacios davant el que titlla de “problema” i la “facilitat que tenen alguns dels clans per obtenir les armes”.

Dues plantacions de marihuana -una al costat de l'altra- al terme de Mont-ral (Alt Camp), amb més de 1.000 plantes, en un operatiu amb dos detinguts, intervingudes el 5 d'octubre de 2021/Mossos
Dues plantacions de marihuana al terme de Mont-ral (Alt Camp), amb més de 1.000 plantes / CME

Un operatiu contra la droga

Segons ha informat el mateix cos, una persona ha obert foc contra agents dels Mossos en una entrada en un domicili de Dosrius i a Argentona, al Maresme, en el marc d’un operatiu antidroga amb la sospita que era una plantació de marihuana. Cap agent ha resultat ferit i els tres ocupants han quedat detinguts, un dels quals és l’autor dels trets. Els mossos de la divisió d’investigació criminal han obert una investigació. Des del sindicat reclamen l’aplicació del Codi Penal de manera contundent contra aquestes màfies al voltant del tràfic de la droga.

Més notícies
Notícia: Els comuns tensen la corda amb el Govern amb una esmena a la totalitat als pressupostos
Comparteix
Albiach deixa la porta oberta a retirar-la si el "Govern descarta públicament el Hard Rock"
Notícia: Armengol es defensa sobre el cas Koldo: “No deixaré que taquin el meu nom”
Comparteix
La presidenta del Congrés acusa el PP d'haver "traspassat totes les línies vermelles" per "enfangar" la política
Notícia: Jornada clau per Trump i Biden en la cursa per la Casa Blanca
Comparteix
Republicans i demòcrates celebren les primàries en quinze estats aquest dimarts per definir, pràcticament, el seu candidat a les eleccions presidencials del 5 de novembre
Notícia: Un poble recupera l’escola després de 14 anys de reclamacions
Comparteix
L'Ajuntament del municipi del Berguedà reobre el centre educatiu per evitar que les famílies marxin a viure fora

Comparteix

Icona de pantalla completa