La fiscalia de Marsella ha decretat presó provisional per al conductor de 50 anys que conduïa el bus accidentat a Portè, a l’Alta Cerdanya. La fiscalia constata que l’home, que estava en custòdia policial des del passat 4 de desembre, havia pres cocaïna i no duia activat el tacògraf, que registra la velocitat i el temps de conducció. L’autocar, que havia sortit de l’Hospitalet de Llobregat, tampoc havia passat la darrera inspecció tècnica. L’accident va provocar desenes de ferits i la mort de dues persones.
La fiscalia ha confirmat les primeres hipòtesis, que apunten que el vehicle va fallar per un error mecànic. El text d’acusació explica que el bus ja va fallar abans d’iniciar el retorn a Barcelona, justament perquè no havia passat les inspeccions necessàries. A banda de no tenir el vehicle en bon estat, el conductor va donar positiu en benzoilecgonina, una substància de la cocaïna, en l’anàlisi toxicològica, la qual hauria consumit no gaire abans de l’accident.

En aquest autocar viatjava una cinquantena de passatgers. Una trentena, la majoria de nacionalitat espanyola o colombiana, van ser hospitalitzades en centres catalans o francesos. Dos passatgers van morir. El conductor s’enfronta a una acusació d’homicidis i lesions involuntàries, agreujats per la violació deliberada de l’obligació de cura o seguretat i per l’ús d’estupefaents, a banda de posar en perill la vida dels altres.
Dues empreses sota sospita
L’empresa que organitzava el viatge, Chavi Tours, i la propietària de l’autobús, Hispa Travi, també estan el punt de mira. En el primer cas, diverses informacions apunten que hauria entrat en concurs de creditors el passat 17 de juny. L’alcalde de l’Hospitalet, David Quirós, apuntava, l’endemà de l’accident, que la companyia no tenia llicència de garatge d’autocars “des de fa anys”. El Departament d’Interior afegia que Chavi Tours hauria llogat l’autocar a la segona empresa en qüestió. No es descarta que pugui haver-hi una tercera empresa involucrada.