Un nou robatori de cables de coure a Catalunya ha provocat aquest dimarts al matí un nou tall de circulació de trens al territori, tot i que en aquest cas no ha afectat l’àrea metropolitana de Barcelona, sinó Lleida. En aquest cas, l’R13 i l’R14 han estat tallades durant un parell d’hores entre Lleida i les Borges Blanques, tot i que Renfe i Adif ja han restablert la circulació. Després del col·lapse de tota la xarxa aquest diumenge d’eleccions, Renfe va tirar pilotes fora i va culpar els Mossos de no combatre i investigar prou els robatoris, mentre que el cos policial es va defensar al·legant que la seguretat del servei era responsabilitat de la companyia a qui pertany. Les discussions entre uns i altres no han servit per evitar un nou robatori que ha afectat, de nou, als passatgers.

A banda d’aquest tall entre Lleida i les Borges Blanques, hi ha afectacions a l’R4, on s’estan acumulant retards. L’R1 ha recuperat aquest dimarts el seu recorregut habitual, però és de les poques línies que s’ha restablert sense complicacions. A l’R3 es mantenen les afectacions i només es dona servei entre Puigcerdà i Montcada Ripollet. Des d’allà, Adif ha gestionat un autobús fins a l’estació barcelonina de Fabra i Puig. Per altra banda, l’R4 torna a circular per Barcelona i cobreix de nou el tram entre Manresa i l’Hospitalet en la línia Nord, i entre Sant Vicenç de Calders i l’Hospitalet en el sentit Sud.

Viatgers demanen informació a un treballador de Renfe sobre el tall de Rodalies / ACN

Altres línies amb afectacions greus (o sense servei)

L’R7 continua sent la línia més afectada, ja que encara no s’ha restablert la circulació i continua sense cap mena de servei. Els passatgers han d’arribar a Cerdanyola amb l’R4 i des d’allà agafar un autobús fins a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Els regionals tampoc no tenen una situació gaire millor. A l’R12 només hi ha servei entre Lleida i Calaf, des d’on s’ha d’agafar un autobús per arribar a Manresa. Allà, els passatgers poden arribar a l’R4. L’R8, l’R2 i els regionals del sud fan el seu recorregut habitual.

Comparteix

Icona de pantalla completa