La circulació de trens de la línia R3 de Rodalies ha estat tallada durant diverses hores entre Puigcerdà (Cerdanya) i Vic (Osona) per una incidència al Centre de Trànsit Centralitzat (CTC) del tram afectat, segons ha informat Renfe. També hi ha hagut incidències a les línies de regionals R12, R13 i R14 per una avaria al sistema d’electrificació que ha afectat Lleida (Segrià) i que ha pogut ser reparada cap a les 9.00.
L’operador ferroviari, havia explicat en un primer moment que el tall de l’R3 arribava fins a Figaró-Montmany (Vallès Oriental), però posteriorment ha matisat que l’afectació només arriba fins a Vic. Els tècnics d’Adif han pogut resoldre la incidència, provocada per un robatori de cable. Renfe ha anunciat que les freqüències de pas es recuperaran de manera progressiva al llarg del matí.
Més problemes per a l’R3, una línia en obres
El tall de l’R3 entre Puigcerdà i Vic és un problema afegit per als usuaris de la línia, que ja han de conviure amb les afectacions de les obres en el tram Mollet-Santa Rosa (Vallès Oriental) i Figaró-Montmany. Els trens no circulen per aquest tram des del passat 12 d’octubre i no està previst que hi tornin a circular fins a principis de l’any vinent. Això vol dir que les Parets del Vallès, Granollers-Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Garriga estaran fora de servei durant tres mesos i que el trajecte s’ha de fer per carretera.
Els robatoris de cable, una xacra a Rodalies
Els robatoris de cable de coure són habituals a la xarxa de Rodalies i provoquen afectacions importants. Fa només tres setmanes, un altre robatori va provocar afectacions considerables a l’R4 entre Sant Sadurní d’Anoia (Alt Penedès) i Gelida (Alt Penedès) i també van obligar Renfe a organitzar un sistema de transport alternatiu per carretera. El robatori va afectar la senyalització del tram afectat i va provocar la reducció de la freqüència de pas a la línia a un tren per sentit i hora, la meitat del servei usual.