El director de Rodalies, Antonio Carmona, ha informat que estan investigant un treballador de la companyia per un possible sabotatge al servei durant la jornada de vaga d’aquest dimarts. Segons ha explicat en una entrevista a Catalunya Ràdio, l’empleat ferroviari van donar “instruccions incorrectes” a títol individual que van obligar a suprimir trens durant les jornades de vaga convocades pels sindicats minoritaris de Renfe i Adif, que protesten pel traspàs de Rodalies a la Generalitat. “S’estan analitzant uns fets, unes indicacions incorrectes que va provocar la supressió d’ahir a la tarda de 40 trens a les línies R1 i R3, principalment, i algun tren de l’R4, amb especial incidència a l’Hospitalet”, ha denunciat. Carmona ha explicat que el passat 26 de març ja es va produir una “situació semblant” amb els trens regionals i que l’empresa investiga un altre treballador.
L’operadora ja va apuntar aquest dimarts que les afectacions a l’R1, l’R3 i l’R4 a l’Hospitalet de Llobregat (Barcelonès) podrien haver estat causades per una “acció sindical” premeditada. El seguiment de la vaga va estar per sota del 10%, ja que només dos sindicats minoritaris hi donen suport després de l’acord dels sindicats majoritaris amb el Ministeri de Transports i el Departament de Territori. “Estem analitzant les dades, que es posaran en mans dels nostres equips d’assessoria jurídica, per avaluar-les i prendre les mesures que siguin necessàries”, va dir Carmona en una entrevista a TV3. Cada dia circulen uns 300 trens en hora punta, per la qual cosa, des de Rodalies consideren que, malgrat els problemes, la jornada va transcórrer amb “relativa normalitat”.
Segons Rodalies, les indicacions incorrectes inclourien comunicar a un maquinista que el seu tren no estava programat quan en realitat sí que ho estava. “Són actes que no tolerarem i no representen els treballadors de Renfe a Catalunya”, ha etzibat. Carmona ha assegurat que en els 25 anys que fa que treballa a Rodalies no havia viscut mai una situació similar. El director de Rodalies ha explicat que no poden donar més detalls concrets sobre la investigació fins que l’assessoria jurídica de la companyia conclogui la seva feina i pugui relacionar directament les accions dels treballadors amb algun dels sindicats minoritaris.

Jornada de caos a Rodalies
Aquest dimarts es va viure una nova jornada de caos a Rodalies. A banda de la supressió de trens a les línies R1, R3 i R4, es van produir nombroses afectacions al servei per diverses incidències. L’andana de l’estació de Rende de Passeig de Gràcia va ser evacuada per facilitar la feina als serveis d’emergència en l’atenció d’un tren avariat. La incidència, que va afectar les línies R2 Nord, R2 Sud, R11, R14, R15, R16 i R17, va obligar Renfe a restringir la circulació de trens per una via entre Sants i Estació de França mentre els Bombers de Barcelona ajudaven a evacuar els passatgers del tren avariat. Els retards van superar l’hora de durada.
A més, la línia R7, que connecta Fabra i Puig i Cerdanyola-Universitat, va estar suspesa durant sis hores. A partir de les 19.00 van reiniciar la circulació amb un tren per hora i sentit. Els viatgers van haver de fer transbordament a l’R4 fins a Cerdanyola del Vallès i a l’autobús e3 que connecta Barcelona, Cerdanyola i la UAB. La línia R8 també va registrar retards de 20 minuts.