Deu dies després de l’inici del tall per obres al túnel de Roda de Berà, emmarcades dins les actuacions del corredor mediterrani, Renfe continua reformulant el funcionament del seu servei per descongestionar les línies afectades al Camp de Tarragona. A partir d’aquest dijous, l’operadora ferroviària permetrà utilitzar el bitllet de Rodalies per viatjar en trens regionals entre Sant Vicenç de Calders, l’estació que s’ha convertit en el vèrtex principal de la mobilitat ferro de la demarcació, i Barcelona -fins ara calia adquirir un bitllet diferent per als trens regionals. Amb aquest moviment, la companyia confia descongestionar aquesta línia i que els passatgers quedin més repartits entre els trens regionals i Rodalies, especialment al tram entre Sant Vicenç i Vilanova i la Geltrú, un dels punts més afectats pel tall per obres.
“Es pretén repartir el flux de demanda des de Sant Vicenç de Calders en trens regionals i de Rodalies, i d’aquesta manera evitar la saturació puntual que s’ha pogut donar en alguns trens d’hora punta del matí”, relata l’operadora ferroviària a través d’un comunicat. Aquesta nova mesura respon a una de les principals demandes dels ajuntaments del Baix Penedès i el Garraf, que es van reunir amb el director de la companyia, Antonio Carmona, i altres representants de l’administració catalana per exigir millores en el funcionament del pla alternatiu habilitat per Renfe -força criticat pels usuaris. En aquest sentit, l’operadora ferroviària també continua reforçant els punts i els operadors d’informació a Sant Vicenç per encaminar els viatgers cap a la millor opció de desplaçament entre trens de Rodalies o regionals, en funció de l’hora i la destinació, i pal·liar una de les mancances que més va condicionar el caos de la primera jornada.

Nou matí amb retards a Rodalies
Com ja sembla habitual, aquest dijous el matí el Camp de Tarragona s’ha llevat amb retards en el servei de Rodalies. A hores d’ara, segons informa l’operadora ferroviària, les línies R15, R16 i R17 -tres línies regionals de la demarcació- circulen amb, com a mínim, deu minuts de retard. Els retards, precisament, és una de les problemàtiques que els alcaldes del territori han denunciat, ja que afecten milers de persones cada dia i condicionen la connectivitat del Camp de Tarragona amb altres punts de Catalunya, especialment la capital catalana -motiu pel qual molts usuaris opten per viatjar per carretera, bé sigui amb transport públic o privat.