Els conductors catalans hauran de vigilar el ritme del seu cotxe, si hi cap, en un punt més de la xarxa viària del país. Així ho ha anunciat el servei català de trànsit, que ha enllestit un nou radar per vigilar les carreteres catalanes. Es tracta, segons l’organisme, del control número 242 situat a les carreteres del Principat -dels quals, apunten , 41 són radars de tram-. Com en altres ocasions, l’STC, conjuntament amb el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, han detectat una zona d’una artèria viària on fora bo reduir “la velocitat excessiva”, així com la “sinistralitat viària”. Tal com han confirmat aquest mateix divendres, la darrera zona de vigilància se situa a l’A-2, als volts del túnel del Bruc en sentit Barcelona.

La darrera instal·lació, un cinemòmetre de tram, buscarà limitar la velocitat dels vehicles que hi transitin als 80 quilòmetres/hora, i cerca “augmentar la seguretat a la zona”; especialment conflictiva per l’orografia de la comarca, i on el Servei ha detectat un elevat “risc d’accidents”. El tram vigilat és d’una llargària de set quilòmetres. Amb aquest afegit, ja són 200 els quilòmetres de la xarxa catalana controlats per un dels 41 observadors d’aquest perfil, un important afegit als ja prop de 250 radars operatius a Catalunya. Es tracta, per als especialistes, d’una eina clau per garantir la seguretat viària, atès que ajuda a limitar la velocitat -un dels factors clau per evitar lesions greus o fins i tot la mort en cas de sinistre en carretera-. “Els radars, juntament amb la vigilància i les campanyes de control de velocitat, són actualment elements fonamentals per a la consecució de l’anomenada Visió Zero pel que fa a la sinistralitat viària”, declaren des de l’STC.

Tallada l'A-2 a Martorell per un camió bolcat a la via | Trànsit
Imatge d’un embús a l’A-2 | Trànsit

Com funcionen els radars de tram?

Els cinemòmetres com els que se situaran als volts del túnel del Bruc mesuren la velocitat mitjana d’un vehicle en el tram estudiat -en aquest cas, de set quilòmetres-. A parer de les autoritats, aquests “constitueixen una eina eficaç per reduir la sinistralitat”; i eliminen alguns dels problemes dels radars estàtics, atès que “eviten frenades sobtades” que poden amenaçar la seguretat de la resta de conductors, obté “velocitats més igualades” i opera com a “element dissuasiu” per als conductors. Una limitació dels trànsits per sobre del límit de velocitat, segons el Servei, seria essencial; atès que en més d’un de cada 10 accidents amb víctimes a Catalunya el ritme de conducció va ser un factor clau.

Més notícies
Notícia: La recuperació de la sisena hora a l’escola pública, en suspens
Comparteix
La nova consellera d'Educació aposta per desplegar polítiques "consensuades" amb la comunitat educativa
Notícia: 3Cat presenta temporada amb programes i sèries noves
Comparteix
Miki Núñez dona la sorpresa en anunciar que tindrà un concurs musical nou els divendres a la nit
Notícia: La comunitat educativa exigeix “més recursos” per a l’escola inclusiva
Comparteix
Dincat exigeix a la nova consellera d'Educació una reunió per presentar les principals reclamacions del sector
Notícia: Batalla per excloure els interns amb delictes de sang de les cuines de les presons
Comparteix
Aquesta setmana el departament ha retirat de les cuines un condemnat per assassinat a la presó de Ponent

Comparteix

Icona de pantalla completa