L’acord in extremis signat aquest diumenge després d’unes negociacions a contrarellotge entre els sindicats de treballadors de Renfe i Adif i la Moncloa ha obert una nova guerra sindical, aquesta vegada entre les organitzacions que havien convocat set jornades de vaga a Rodalies -la qual havia de començar aquest dilluns a primera hora del matí. El responsable del sector federal ferroviari (SFF) – CGT a Barcelona, Miguel Huélamo, ha acusat l’operadora ferroviària de “frau de llei” en afirmar que la vaga està desconvocada, ja que, segons ha assegurat, l’aturada es manté perquè hi ha sindicats com la mateixa CGT, el Sindicat Ferroviari i Alternativa Ferroviària que no van subscriure l’acord de les organitzacions majoritàries amb el govern espanyol i la Generalitat.

En una concentració a l’estació de Sants, la qual ha comptat amb la participació d’un centenar de persones, el sindicalista ha criticat que se’ls urgeixi a signar el pacte entre les organitzacions majoritàries -CCOO i UGT- en les pròximes 48 hores: “No ens han trucat en any i mig i ara volen que hi donem el vistiplau”, ha apuntat el responsable ferroviari de la CGT. Segons ha detallat el sindicalista, els acords que es van assolir el 2023 -moment en què hi havia convocada una vaga contra el traspàs de Rodalies- establien que les negociacions entre els representants dels treballadors i les empreses espanyoles havien de ser tranquil·les i “sense pressa”. Una situació, però, que no s’ha acabat produint, segons el dirigent de la CGT, ja que considera que aquestes negociacions per frenar la vaga s’han produït a correcuita, i sense que des de l’organització sindical hagin pogut consultar l’acord amb la militància.

Dues treballadores sostenen pancartes a favor dels serveis públics i de més inversió per al ferrocarril / Lluís Sibils (ACN)

Un acord que no convens totes les parts

De la mateixa manera que des de la CGT mantenen que no han signat encara l’acord -pactat entre la Moncloa i les organitzacions majoritàries-, el delegat de Sindicat Ferroviari, Joan Rodríguez, també ha recelat del pacte amb el govern espanyol. El sindicalista considera que l’acord entre les organitzacions de treballadors majoritàries, el ministeri i la Generalitat “no garanteix els drets i condicions de les plantilles d’Adif i Renfe”: “Perillen llocs de treball i les condicions de la plantilla. La solució de la caòtica situació que viu el ferrocarril no passa per la creació d’una nova empresa, sinó que passa per més inversions”, ha reblat Rodríguez, que ha demanat un “compromís ferm” als executius espanyol i català amb el servei de trens.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter