Amb motiu de la represa del curs polític, el govern de Salvador Illa ha anunciat que reforçarà la xarxa d’autobusos interurbans del país a partir d’aquest dilluns. La mesura més destacada és la creació de tres noves línies de bus, pensades per facilitar els desplaçaments dels estudiants de diverses universitats. En concret, es posa en marxa una línia entre el Vendrell i Barcelona; la línia Calafell-Barcelona, amb parades a Segur de Calafell, Cunit i Cubelles; i una nova línia entre el Baix Montseny i la Universitat de Vic, amb parades a Riells, Breda, Arbúcies, Sant Hilari, Espinelves i Vic. L’objectiu d’aquestes noves línies, segons detalla el Govern, busquen facilitar el transport dels estudiants amb els centres universitaris. A partir del dia 12 de setembre, també s’hi sumarà la línia entre el Pont de Suert i Tremp.
Les dues línies que circulen entre el Baix Penedès i la capital catalana oferiran quatre trajectes per cada sentit de dilluns a divendres -a excepció dels dies festius, ja que s’alteraran les freqüències de pas. Els busos que surtin del Vendrell s’aturaran a l’avinguda Diagonal, mentre que els procedents de Calafell entraran a Barcelona per la Gran Via: “Quan la gent ho comenci a conèixer per venir directament cap a Barcelona és una bona opció”, ha dit en declaracions a l’Agència Catalana de Notícies (ACN) la Mònica, una usuària que ha fet servir la nova línia del Vendrell-Barcelona amb parada final a l’estació de Sants. Malgrat que aquest dilluns el servei encara anava força buit, la previsió és que s’incrementi de cara als pròxims dies.

Els detalls de les noves línies
A banda de les línies que connecten el Baix Penedès i Barcelona, el Govern també posa en marxa noves línies arreu del país. En detall, aquests nous recorreguts estan pensats per facilitar el transport dels estudiants als centres educatius, tant del Pallars Jussà i de l’Alta Ribagorça, amb quatre expedicions per sentit en període lectiu; com del Baix Montseny fins a Osona, amb tres expedicions per sentit amb horaris lligats als graus universitaris. A banda de crear noves línies de bus, el secretari general de mobilitat, Manel Nadal, també defensa que es potencia la xarxa de transport públic per carretera ja existent.
A la demarcació de Barcelona, el corredor Vilafranca-Barcelona (e6) passarà a tenir 45 expedicions d’anada i 43 de tornada dilluns a divendres feiners, vuit i sis més que fins ara, respectivament. A l’exprés e5 entre Igualada i Barcelona sumarà quatre expedicions més per sentit, fins a les 33, a partir del dia 8 de setembre i a l’e18 entre Sant Sadurní d’Anoia i Barcelona en seran 27 d’anada i 25 de tornada, sis i cinc més, respectivament. De cara al 8 de setembre, coincidint amb l’inici de curs, també es reforçarà el servei l’e24 entre Esparreguera i Barcelona, fins a les 18 expedicions d’anada i 14 de tornada; l’e27 entre Sant Llorenç i Barcelona, fins a les 21 expedicions; la línia 865 Mataró-UAB, amb 14 viatges per sentit; i la línia regular que connecta Igualada-Martorell-UAB amb tres expedicions diàries més. Al bus que connecta Mataró i Sabadell es duran a terme deu trajectes més al dia, fins a 47 recorreguts.