Missing 'path' query parameter

La connexió ferroviària entre Barcelona, Tarragona, i les Terres de l’Ebre a través de Rodalies torna a complicar-se a causa de les obres que es duran a terme en el túnel de Roda de Berà. La circulació entra la capital tarragonina i Sant Vicenç de Calders estarà completament tallada des del primer d’octubre fins a principis del mes de març, segons les previsions. És precisament per aquest motiu que el secretari de transports i mobilitat de l’Estat espanyol, José Antonio Santano, considera que “seran uns mesos molt complicats” per a la mobilitat. Aquestes obres s’emmarquen dins el pla d’actuacions per al corredor mediterrani, motiu pel qual el secretari de transports assegura que es tracta d’un procés necessari per millorar la xarxa ferroviària: “No hi ha una altra manera d’abordar les actuacions, sobretot en el túnel, que tallant la via durant aquests mesos”.

Amb una partida pressupostària de 16 milions d’euros, aquest procediment que interromprà la circulació durant cinc mesos i afectarà les línies R14, R15, R16, R17 i RT2 -unes de les colpejades per la manca d’inversió per part del govern espanyol-, pretén ampliar la capacitat del túnel per incorporar-hi una tercera via. Aquesta nova línia ferroviària permet elevar la velocitat del transport, millorar la qualitat i potenciar la connectivitat de les mercaderies. És per aquest motiu que, tot i els efectes perjudicials per a la població a curt termini, Santano veu amb bons ulls aquest procés d’obres.

Viatgers esperen un tren de Rodalies a l’Estació de Sants / Europa Press

L’objectiu de les obres

Segons Santano, les obres permetran que a partir de juny hi hagi un tren cada mitja hora entre Barcelona i Tarragona, a banda de millorar els retards que actualment sofreix Rodalies, i fer arribar l’alta velocitat a Tortosa (Tarragona), un compromís històric amb el municipi: “Pot haver-hi una veritable revolució del transport ferroviari, que jo crec que és molt esperada”, argumenta el secretari, que considera que el govern espanyol de Pedro Sánchez ara està “compensant” la falta d’inversió en Rodalies dels darrers anys -la qual encara és insuficient per rehabilitar l’entramat ferroviari català. Durant el període d’actuacions, Renfe posarà en marxa 87 autobusos, amb més de 30.500 places diàries, per connectar per carretera el tram afectat.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter