La relació entre els catalans i Rodalies no és bona. Els retards constants i les incidències han anat llimant, a poc a poc, els ànims de la població catalana, i més dels usuaris que han d’agafar cada dia el transport ferroviari per anar a treballar. El gran robatori de cablejat de coure que es va produir el passat mes de maig a l’estació de Montcada -coincidint amb la celebració de les eleccions catalanes del 12 de maig- va deixar diverses línies de Rodalies en escac, convertint el trajecte de l’R3 i l’R4, entre d’altres, en una autèntica odissea. Des de llavors, la xarxa ha recuperat la normalitat, però la tensió continua vigent. Aquest dissabte al matí, un nou intent de robatori de cablejat de coure que ha causat afectacions entre les estacions de Tarragona i Torredembarra ha fet revifar el malestar dels usuaris amb Rodalies.
L’operadora ferroviària catalana ha notificat la incidència a través d’una publicació a les seves xarxes socials, on també ha assegurat que els tècnics d’Adif -que encara s’encarreguen de la gestió de la infraestructura de trens catalana- ja estaven treballant per intentar minimitzar les conseqüències de l’afectació, que tot i que no ha interromput el servei, sí que ha “incrementat” el temps d’espera. Arran de la incidència, però, alguns usuaris han aprofitat l’ocasió per deixar palès el seu malestar: “Estem farts dels robatoris, primer a Montcada i ara a Tarragona” o “cada dia la mateixa història“, exclamen a les xarxes socials.
⚠️Nou intent de robatori de cable entre les estacions de Tarragona i Torredembarra
— Rodalies Catalunya (@rodalies) July 27, 2024
👉Aquest fet pot incrementar el temps de recorregut en el tram afectat
🚧Tècnics d’Adif treballen en la seva resolució pic.twitter.com/hGJ9yeEOzr
Cablejat de coure, un punt dèbil de Rodalies
Aquests intents de robatoris de cablejat de coure que en algunes ocasions s’acaben completant, cosa que ocasiona conseqüències més greus que les d’aquest dissabte, són un dels grans problemes del servei de Rodalies. El darrer robatori de Montcada, el qual va paralitzar el servei a bona part de Catalunya i va obrir un conflicte entre els responsables del cos de Mossos d’Esquadra, la conselleria de Territori i el govern espanyol, va comportar una inversió de quinze milions d’euros per a reparar els desperfectes.