La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha explicat que ja han respost a l’última proposta de la Generalitat per a desencallar el conveni de la B-40, i que això evidencia que “les converses avancen”.
“Estem en plena fase d’intercanvi d’esborranys. Ahir, Territori va rebre la nostra última resposta a les seves propostes. És una negociació oberta”, ha destacat durant la seva visita a l’inici de les obres del carril bus de la B-23 en Espluges de Llobregat (Barcelona), acompanyada del president de la Generalitat, Pere Aragonès, i del conseller de Territori, Juli Fernàndez.
“No és el Quart Cinturó”
Segons Fernàndez, el conveni de la B-40 “és per a fer el projecte de la Ronda Nord dels sistemes urbans de Sabadell i Terrassa (Barcelona), i això no és el Quart Cinturó”, i per a això ha assegurat que les dues parts implicades treballen per a, en les seves paraules, construir l’acord.
La B-40 va ser el punt clau que va desencallar les negociacions pel pressupost de la Generalitat entre ERC i el PSC. Mentre els republicans es negaven a la construcció d’aquesta infraestructura, els socialistes la posaven com a condició sine quanon per donar llum verda als comptes. Tot i això, ERC va haver de cedir per poder tirar endavant els comptes de l’executiu de Pere Aragonès votant a favor d’una moció parlamentària.
Sánchez ha reivindicat que, en els últims anys, la Generalitat i el Ministeri han signat protocols i convenis que ja estan donant els seus fruits i que aviat tenen previst fer-ho amb uns altres –com el de l’estació intermodal de Vilamalla (Girona)–.
Noves infraestructures
A més, ha explicat que estan treballant en els encàrrecs de gestió que van incloure en els pressupostos generals de l’Estat que tracten “sobre els enllaços a les autopistes, la N-260, infraestructures al Maresme, bescanviadors ferroviaris i també el conveni de la B-40 o Ronda Nord, que la Generalitat ha inclòs en el seu acord de Pressupostos”.