Adif ha enderrocat la històrica estació de Sant Feliu de Llobregat, i amb aquest enderroc Catalunya perd una peça clau del patrimoni històric del territori català, ja que junt amb les de Cornellà de Llobregat i Sant Andreu Comtal era una de les tres estacions més antigues, ja no només de Catalunya, sinó que de tot l’Estat espanyol. En menys de 48 hores els operaris d’Adif han reduït a runes un edifici històric que datava de 1854.
Una nova estació soterrada
L’enderrocament d’aquesta històrica estació del Baix Llobregat donarà pas a una nova estació, però, això sí, soterrada. L’obra de la nova estació de Sant Feliu de Llobregat està pressupostada en més de 17 milions d’euros i està emmarcada en el pla de soterrament de les vies del municipi. L’ajuntament de la localitat i Adif es van comprometre a preservar i integrar alguns elements patrimonials a la futura estació, però en declaracions recollides per l’Agència Catalana de Notices (ACN) veïns del municipi temen que finalment no s’hagi salvat res.

Un ocupa per salvar l’estació
El passat dimarts els Mossos d’Esquadra van desallotjar Andrea Messeguer, un jove activista que va ocupar l’estació de Sant Feliu de Llobregat durant la revetlla de Sant Joan de l’any passat per endarrerir l’enderrocament de la històrica estació de Sant Feliu de Llobregat. En el moment del desallotjament, Messeguer no es trobava dins l’edifici. Per la seva banda, Adif ha destacat que la presència d’aquest jove de Sant Feliu a l’estació ha encarit i retardat més de sis mesos els treballs i “ha compromès el desenvolupament de les obres del projecte d’integració del ferrocarril a la ciutat”.
La d’Andrea Messeguer no va ser l’única oposició a l’enderrocament de l’estació de Sant Feliu, ja que diversos veïns es van organitzar en la plataforma Salvem l’Estació del tren de Sant Feliu de Llobregat. Malgrat això, l’estació del Baix Llobregat ara ja és història.
