El Govern construirà sis nous enllaços a la C-32 al Maresme per traslladar el trànsit de l’N-II amb la fi dels peatges

Territori invertirà 120 milions en les entrades i en "pacificar" l'antiga via amb un carril bici i l'ampliació de voreres

La Generalitat invertirà 120 milions d’euros entre 2022 i 2026 amb l’objectiu de traslladar bona part de la mobilitat de l’N-II cap a l’autopista C-32, que a partir d’aquest dimarts quedarà lliure de peatges després de 52 anys. El projecte contempla la construcció de sis nous enllaços amb l’autopista –a Alella/Masnou, la carretera de Teià, Premià de Mar, Cabrils/Vilassar de Mar, Canet de Mar i Calella- i la finalització dels enllaços de Llavaneres i Pineda de Mar. Pel que fa a l’N-II, s’impulsaran actuacions per “pacificar” la via, com ara la incorporació d’un carril bici a la franja litoral o l’ampliació de les voreres. Alhora, Territori preveu un reencaminament del trànsit cap a l’autopista, tot i que no espera problemes de congestió.

Les obres estan pendents d’aprovació, tot i que el Departament de Polítiques Digitals i Territori ja té previst començar a actuar sobre la via a partir de l’1 de setembre, dia en què finalitzen les concessions. Aquell mateix dia, a les 0.00 h, s’aixecaran les barreres de peatges, amb una senyalització de reducció de velocitat a 30 quilòmetres per hora tant a l’accés com a la sortida. Al llarg dels dies següents es procedirà a la demolició de les cabines, unes tasques que s’allargaran durant sis setmanes i que han de permetre habilitar el pas lliure dels tres carrils d’autopista.

A partir d’allà, està previst que comenci les operacions de major envergadura. Bona part de les actuacions es concentraran al Baix Maresme, on el volum de vehicles que circulen per l’N-II és més elevat, tot i que també es contemplen projectes a la part septentrional de la comarca.

L’actuació més rellevant consistiria a construir sis nous possibles accessos a la C-32, així com completar-ne dos més. Els nous enllaços estarien ubicats a Alella/Masnou, a la carretera de Teià, a Premià de Mar, a Cabrils/Vilassar de Mar, a Canet de Mar i a Calella. Segons la Generalitat, els enllaços de Premià de Mar i de Cabrils/Vilassar serien el que tindrien un major impacte sobre la mobilitat i, per tant, els que tindrien més prioritat. Per altra banda, s’accelerarien els treballs per completar els enllaços a Sant Andreu de Llavaneres i Pineda de Mar.

Pel que fa a l’N-II, la Generalitat aposta per una “integració urbana” de la via, que durant els últims anys ha rebut trànsits elevats en tot el seu recorregut malgrat estar limitada per un carril per sentit en molts trams. Territori proposa actuacions com la incorporació d’un carril bici continu i una ampliació de les voreres i els espais de serveis, fet que també comportaria una reducció de la secció viària i una consegüent reducció de la velocitat màxima. També durien a terme millores en les interseccions –la Generalitat proposa la construcció de deu noves possibles rotondes- i obres per millorar la seguretat viària i la integració del transport públic.

“Amb això recuperarem el vell objectiu de pacificar l’N-II i fer-la una via urbana més humanitzada i pensada per a tots els municipis”, ha destacat el secretari general de la vicepresidència, Ricard Font, en una atenció als mitjans. Segons Font, les actuacions podran variar en funció de l’evolució del trànsit durant els pròxims mesos, sempre amb el consens dels ajuntaments. “Al final, volem relligar les actuacions a la mobilitat neta”, ha afegit.

Comentaris

    Joan de Sant Andreu 28/08/2021 10:45 am
    On viu el President del govern? Toca gastar-se aquest diners ara quan la xarxa sanitaria està financerament colapsada?
    MHP 28/08/2021 11:11 am
    Algú sap si als 120M d'euros està inclòs el 3% o es cobra a banda? Gràcies.

Respon a MHP Cancel·la les respostes