Missing 'path' query parameter

La conselleria de Salut tornarà a reunir-se amb el sindicat Infermeres de Catalunya per trobar punts d’entesa que permetin aturar la vaga indefinida convocada el passat 12 de desembre. Segons apunta Europa Press, les infermeres es reuniran de nou amb el conseller Manel Balcells pocs dies abans que el català segui amb la seva homòloga a Madrid, la ministra Mónica García. Coincidint amb aquesta reunió, el pròxim 2 de febrer, el sindicat ha convocat una protesta a la capital espanyola per recordar quines són les “línies vermelles” d’un possible acord, com ara el reconeixement de les especialitats d’infermeria i un complement econòmic específic.

La conselleria ja s’ha reunit en quatre ocasions amb Infermeres de Catalunya, una d’elles amb la presència del conseller Balcells. Totes elles han acabat sense acord. La presidenta del sindicat, Núria Guirado, insisteix que el complement específic d’infermeria hauria d’ascendir als 400 o 600 euros mensuals i remarca a Europa Press que l’augment seria possible “amb voluntat política”. En canvi, des de la conselleria veuen “impossible” aplicar ara una millora d’aquesta envergadura i al·leguen que el III Acord de l’ICS ja està tancat, que l’import reclamat suposaria un cost extra de 350 milions anuals i un canvi com el que es proposa suposaria equiparar els seus salaris als de la categoria A1.

El conseller de Salut, Manel Balcells, en una imatge d’arxiu / EP

De la categoria A2 a l’A1

Sindicat i conselleria coincideixen en la fórmula que permetria a les infermeres cobrar el complement que exigeixen, però discrepen sobre què fer mentre aquesta no arriba. Pel que fa a la primera qüestió, en la trobada bilateral entre el govern català i espanyol, Balcells demanarà que infermeria passi de la categoria A2 a A1, un fet que celebra el sindicat perjudicat. En aquest sentit, Infermeres de Catalunya diu estar esperançada.

Ara bé, en declaracions al mateix mitjà Guirado exigeix el compromís de Salut “per posar en marxa tot el que estigui al seu abast mentre no arriba la reclassificació de categoria A1 per part del ministeri”. Des de la Generalitat, en canvi, apunten que “no és possible pagar diferent a les mateixes categories professionals dins del cos de funció pública” i ho fien tot a la reclassificació que ha d’aprovar el ministeri. La conselleria també apunta que el III Acord incorpora una millora d’entre 1.700 i 2.000 euros per infermera.

Infermeres de Catalunya vol ampliar a lluita arreu de l’Estat

Infermeres de Catalunya va esclatar després de conèixer el contingut del III Acord, conveni que millora les condicions laborals del personal estatutari de l’Institut Català de la Salut (ICS) –augmentaran en un valor de 320 milions d’euros–, però que deixa al marge les infermeres. segons el sindicat. D’aquí les nombroses protestes que s’han viscut aquest darrer mes, i també que la mobilització es desplaci a Madrid. Infermers de Catalunya vol “fer pressió” i que companyes de diferents comunitats autònomes s’uneixin a la lluita. De fet, el sindicat ha admès converses perquè altres territoris s’apuntin a les protestes. El mateix dia que Balcells es reunirà amb García, les infermeres han convocat una Assemblea Interterritorial d’Infermeres a Madrid per explorar com impulsar una “lluita unitària”.

Més notícies
Notícia: Tècnics sanitaris defensen Jordi Barbeta de les crítiques de les infermeres
Comparteix
Afirmen que el periodista esmenta "encertadament" a TV3 l'impacte del "Lobby d'Infermeria"
Notícia: Les infermeres de Catalunya contra Jordi Barbeta per una intervenció a TV3
Comparteix
Reclamen una rectificació al periodista per "utilitzar-les i menystenir-les" a 'Els matins'

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter