El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Caos persistent a les autopistes després del final dels peatges
  • CA

Les mateixes imatges s’han repetit una setmana després. Els vídeos i fotografies de cues quilomètriques a les autopistes catalanes aquest cap de setmana -especialment a l’AP-7– han tornat a circular per les xarxes socials i les televisions, tot i les mesures que va aplicar el Servei Català de Trànsit per tal d’evitar aquestes imatges després que s’aixequessin els peatges. El Govern no va deixar que els camions de gran tonatge (més de 7,5 tones) circulessin per l’AP-7 entre les cinc de la tarda i les deu de la nit, i va habilitar carrils addicionals per tal que el trànsit fos més fluid, però no ha servit de gaire cosa.

A l’AP-7 es van formar cues de fins a 20 quilòmetres al nord, i de 18 al sud. El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, assegura, però, que les mesures van funcionar. En declaracions aquest dilluns als Matins de TV3 i al Matí de Catalunya Ràdio, ha assegurat que les màximes retencions que es van produir aquest cap de setmana són “inferiors” a les que es van produir el 2019, quan no hi havia pandèmia i quan els peatges encara existien.

Lamiel ha volgut separar les retencions d’aquest cap de setmana a l’aixecament dels peatges. Segons ell, la gran culpa de els retencions de 20 quilòmetres es deuen a un accident que va requerir l’actuació d’un helicòpter del Servei d’Emergències Mèdiques (SEM), i que quan es va habilitar minuts més tard el carril addicional, l’autopista es va buidar, fins arribar als 10 quilòmetres de retencions. “Per tant, les mesures van servir per atenuar” aquestes retencions, assegura Lamiel.

La decisió de prohibir la circulació de camions de gran tonatge va encendre els ànims del sector dels transportistes. Molts camions van haver de parar a les zones de descans que es torben a les autopistes, però alguns denunciaven que no hi havia lloc suficient. És una mesura que, de moment, estarà vigent tots els diumenges d’aquest mes de setembre, pensat per frenar les cues en les operacions de retorn.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: No ens prengue ho les inversions! a setembre 13, 2021 | 12:07
    No ens prengue ho les inversions! setembre 13, 2021 | 12:07
    Els 1500 milions destinats al aeroport, mes val que els destinin a millorar les vies catalanes de comunicació i rodalies.
  2. Icona del comentari de: falco a setembre 13, 2021 | 13:13
    falco setembre 13, 2021 | 13:13
    Som tercermundistes amb la majoria de coses. Segur que en un altre pais amb dirigents dedicats a gobernar i solcionar, ja tindrien aixo mig fet. I si no perque no s'ha preparat res sapiguent el que passaria ja fa mes d'un any. Si fos nostre tindriem les mquines al costat i a les 00,01 del dia 01.09.21 estarien treballant treient de on sigues mes convenient perque els cotxes puiguin passar i despres per trams treuriem tot i segur que no tardarien 6 mesos a fer.ho y no ens constaria ni de conya 35 milions €, pero clar estem dirigits per una colla d'ineptes i que estan acostats als que trafiquen amb els diners
  3. Icona del comentari de: Ricard a setembre 13, 2021 | 15:34
    Ricard setembre 13, 2021 | 15:34
    No enganyem: les cues sempre han existit, amb parades per pagar peatges o sense. No és un problema de portes obertes sinó de càrrega d'usuaris. Facin números: si marxen 400.000 vehicles de l'àrea metropolitana entre divendres i dissabte quan triguen a tornar si es concentren el diumenge a la tarda? El que és força sorprenent és que el Servei Català de Trànsit no s'expliqui millor.

Respon a Ricard Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa