El professor de farmacoepidemiologia de la Universitat d’Oxford Daniel Prieto-Alhambra, ha opinat aquest divendres que “al virus ja li queden pocs trucs“. En declaracions al Matí de Catalunya Ràdio, el científic ha pronosticat que és molt difícil que aparegui una variant del coronavirus amb més transmissibilitat que l’Òmicron. “Sent una mica optimista, esperaria que aquesta variant sigui l’última que ens sorprengui“, ha manifestat.
En aquest sentit, ha dit que és “difícil de predir” si vindran noves onades de la Covid-19, ja que actualment ens trobem en una sisena. Ha explicat que quan va aparèixer la variant Alfa, hi havia el convenciment que apareixeria una de més contagiosa. Quan va aparèixer la Delta, es va predir que difícilment apareixeria una de més transmissible, però sí una que esquivés les vacunes. “I aquesta és l’Òmicron“, ha manifestat el científic, motiu pel qual ell considera que és difícil que apareguin soques que compliquin més la pandèmia.
Per altra banda, Prieto-Alhambra ha carregat durament contra la mesura anunciada pel govern espanyol de tornar a fer obligatòria la mascareta a l’exterior. Segons l’especialista, aquesta mesura és inútil. Ha dit que només en algunes “excepcions” com per exemple no poder-te separar de la persona que tens al costat “com en un concert o un partit de futbol” la mascareta a l’aire lliure podria tenir algun tipus d’efectivitat. Però “en general no serveix per gaire res“, ha insistit; i ha afegit que no serveix per reduir la velocitat de reproducció del virus, que “és el que més necessitem ara mateix”. “És una mesura que no ajuda”, ha sentenciat.
Prieto-Alhambra també ha instat la població, en relació a les festes de Nadal, a recordar que ens trobem enmig d’una sisena onada; i ha reconegut que no li va semblar bé que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, animés la ciutadania espanyola a celebrar el Nadal com si res.