La Guàrdia Civil s’ha emportat detinguda, com a mínim, una persona en un operatiu contra el fonamentalisme gihadista a Salt, al Gironès. A primera hora del matí, cap a les set, els agents del cos policial espanyol han entrat, com a mínim, en un domicili del número 139 de l’avinguda dels Països Catalans. L’escorcoll ha durat al voltant de tres hores i segons fonts veïnals han explicat a l’Agència Catalana de Notícies (ACN), els agents s’han emportat un home, que seria el propietari d’una empresa de construcció, detingut. Els agents s’han endut l’home detingut cap al cotxe policial cap a les deu del matí i han marxat.
En aquest operatiu contra el gihadisme han participat membres del Grup d’Acció Ràpida (GAR) i agents d’investigació dels Tècnics Especialistes en Desactivació d’Artefactes Explosius (TEDAX). La causa l’està investigant un jutjat de l’Audiència Nacional a Madrid.

‘Efecte dominó’
Més enllà de l’escorcoll a Salt també s’han produït d’altres operatius contra el fonamentalisme gihadista a la resta de l’Estat espanyol. L’Audiència Nacional ha ordenat l’entrada i l’escorcoll en diversos domicilis del territori espanyol com Tenerife, Algesires i Almeria. Segons ha explicat la fiscalia a l’ACN, els cossos policials es troben investigant un conglomerat de pàgines web que publiquen i difonen continguts del grup terrorista Estat Islàmic. En aquestes webs, a més, s’hi promocionaven els integrants i simpatitzants del grup terrorista. Durant l’operatiu policial s’han identificat a diverses persones que baixaven i difonien aquests continguts de caràcter fonamentalista gihadista.



