El PSC demana al Govern de la Generalitat que autoritzi els establiments turístics i d’oci a omplir les seves piscines, sempre que el consum estigui per sota del que estableix el Pla de sequera. La mesura, que es votarà dijous al Parlament, en el marc del debat monogràfic sobre la sequera que els grups fan aquesta setmana a la cambra catalana, també demana que els hotels puguin omplir les seves piscines amb l’aigua del mar. Una mesura, aquesta última, semblant a una petició de Junts, que vol que l’executiu de Pere Aragonès permeti al sector turístic fer servir aigua provinent del mar.
El PP és l’altre grup que demana un cop de mà per a les empreses del sector turístic. Entre les seves propostes, recollides per Europa Press, s’insta a fomentar ajudes i subvencions per a les empreses del sector, sobretot a aquelles que implementen sistemes de regeneració d’aigua a les seves instal·lacions. Per contra, els Comuns i la CUP demanen menys flexibilitat amb els hotels. L’esquerra independentista proposa incloure un tram específic per al sector turístic en el cànon d’aigua. També ho demana per a les segones residències. En la mateixa línia van les propostes del grup liderat al Parlament per Jéssica Albiach, que demana aplicar restriccions concretes per al sector turístic.

Més propostes: de la gestió de les instal·lacions esportives al transvasament d’aigua
Els grups també fan esment a les instal·lacions esportives, en el punt de mira de les restriccions. Els socialistes s’inclinen per permetre el reg dels camps de futbol i l’ús de dutxes als gimnasos “quan s’acrediti mesuren de control i estalvi”. Junts també vol un canvi en el Pla de sequera perquè les instal·lacions hagin de reduir el consum en mínim del 25%. Per contra, la CUP demana directament prohibir el reg en camps de gol si l’aigua ve de recursos públics.
Altres propostes rellevants se centren en la gestió i possibles transvasaments de l’aigua. La CUP demana a l’executiu que respecti la “sostenibilitat hídrica” dels rius de les conques internes. En aquesta línia, en un dels documents, ERC, grup que ocupa la presidència del Govern, descarta noves connexions entre conques. En aquest mateix punt, Junts ha demanat “transparència” al Govern amb el traspàs d’aigua de Sagunt a Barcelona. Tot fa pensar que, quan sigui necessari, Catalunya rebrà vaixells amb aigua de la dessaladora valenciana.