La Carla Clavera és una tiktoker i youtuber que, a les seves xarxes socials, publica vídeos en català i que ha decidit renunciar a una oferta perquè se li va demanar que la fes en castellà. La jove ha confirmat a El Món que l’agència de màrqueting House of Marketers va contactar amb ella per oferir-li una col·laboració pagada sobre els productes d’una marca alemanya que ofereix menjar precuinat.
Tot i que el contracte que la creadora de contingut va rebre de l’empresa no feia cap mena de referència a la llengua que s’havia d’utilitzar en el vídeo, la tiktoker se’n va voler assegurar i va enviar un correu electrònic preguntant-ho, afegint que la gran majoria dels seus seguidors són de Catalunya. És en aquest moment que decideix compartir a Twitter la situació i, aquest dimecres, ha rebut la resposta de l’agència a la seva consulta: “El vídeo ha de ser en espanyol”. Sense dubtar-ho, pocs minuts després, la Carla Clavera respon que, aleshores, no farà el vídeo i lamenta que House of Marketers no s’hagi informat del perfil al qual estan contactant. “Dubto que hàgiu mirat el meu, on només utilitzo l’idioma del català i poques vegades l’anglès”, els escrivia. “El català és la llengua amb què em presento”, explica en declaracions a aquest diari.
La creadora de contingut, que acumula més de 20.600 seguidors a TikTok, ha compartit la resposta de l’agència i la seva declinant l’oferta a Twitter i la piulada s’ha omplert de respostes. Moltes persones aplaudeixen aquest gest de Clavera i agraeixen que no hagi acceptat haver de fer un vídeo en castellà per no perdre la col·laboració pagada. Així i tot, també hi ha hagut algun usuari que ha carregat contra la noia i l’han arribat a titllar de “fanàtica”.
Segons detalla la tiktoker, la col·laboració no era d’una quantitat econòmica concreta, sinó que li pagaven 50 euros per cada persona nova que es registrés a la marca dels productes utilitzant el codi promocional que li haguéssin facilitat.
@carlaclavera M’HA ENCANTAT ❤️????? #hotel
♬ original sound – Carla Clavera
Clavera ha confirmat que no ha rebut cap resposta per part de House of Marketers després d’haver rebutjat la proposta de col·laboració pagada perquè no tenia l’opció de fer-la en català.