Plataforma per la Llengua ha enviat una carta a la presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, per denunciar el “biaix espanyolista” de la missió dels eurodiputats que viatjaran la setmana vinent a Catalunya per avaluar el model d’immersió a l’escola catalana. En la missiva signada pel seu president, Òscar Escuder, l’organització lamenta el “malbaratament de fons públics” que suposa el desplaçament i acusa l’eurodiputada del Partit Popular, Dolors Montserrat, de fer un “ús partidista” de la cambra a través del seu càrrec de presidenta del Comitè de Peticions. En aquest sentit, l’ONG del català insisteix que Montserrat “s’ha saltat els pronunciaments de la Comissió Europea” i parla de “persecució lingüística”.
Així mateix, l’entitat critica que la majoria de les persones amb qui es reuniran els eurodiputats “són manifestament contràries al model d’escola en català i responen als interessos polítics de Montserrat”. “La gestió esbiaixada del comitè de Peticions repercuteix greument en el correcte exercici del dret de petició, un dret integral dels ciutadans de la UE i que fa que la ciutadania perdi la confiança en el paper del Parlament a l’hora de garantir-lo”, sentencia.
També denuncia a la presidenta del Parlament Europeu que l’ús “pervers” que fa l’eurodiputada popular de la Comissió de Peticions “revifa les posicions de l’espanyolisme i l’assetjament als catalanoparlants. En aquest sentit, ressalta que les famílies polítiques europees S&D, l’Esquerra i els Verds ja han decidit boicotar-la.

Escuer recorda a Metsola la carta del relator per a les minories de l’ONU
En la mateixa línia, Escuer recorda en la missiva que el relator especial de l’ONU per a les minories, Fernand de Varennes, va enviar una carta aquest octubre al govern espanyol per traslladar-li la “preocupació per les sentències” del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) contra l’escola en català i per demanar-li què tenia previst fer per garantir que els estudiants continuïn exposats al català per poder-lo fer servir en la seva vida pública. “Reduir l’ús de la llengua catalana en l’exitós programa d’immersió a Catalunya correria el risc que els infants i alumnes d’entorns castellanoparlants no aprenguessin bé el català, per ser una llengua minoritària”, exposava.