Plataforma per la Llengua ha impulsat una nova campanya amb l’objectiu de commemorar les tres dècades de feina en defensa i promoció de la llengua catalana. Sota el nom La veu que creix, la iniciativa ha recollit en una pàgina web els testimonis d’alguns dels seus socis, així com una recopilació de les accions i campanyes més exitoses i dels diferents cartells que han posat color a la tasca dels voluntaris durant aquests 30 anys de trajectòria, 26 dels quals, els més emblemàtics, es poden descarregar ara des d’aquesta web commemorativa.
El plat fort d’aquesta campanya és sens dubte el testimoni dels diferents socis i voluntaris, una part essencial de l’engranatge de l’entitat que li permet poder dur a terme les accions plantejades. En aquest sentit, Plataforma per la Llengua ha parlat amb diferents persones perquè expliquin el valor de formar part de l’agrupació i exposin com veuen la situació del català en aquests moments. “Els socis i voluntaris són el múscul representatiu que dona força a Plataforma per la Llengua davant dels governs, les empreses i les organitzacions amb les quals l’entitat treballa i negocia per aconseguir fer avançar els drets lingüístics”, remarquen des de l’agrupació, tot apuntant que la gran majoria dels recursos econòmics de l’entitat venen dels socis i que gràcies a ells es poden impulsar centenars d’accions cada any i fer de la llengua l’element vertebrador d’una “comunitat que es vol lliure i digna com vol ser-ho qualsevol altra”.

Un altre dels punts destacats de la iniciativa és aquesta recopilació digital dels 26 cartells més emblemàtics que han estat la imatge de la plataforma durant la seva trajectòria de tres dècades. La digitalització d’aquests materials gràfics permet poder fer un recorregut per la història de l’entitat i tenir una visió global dels àmbits en què ha incidit l’agrupació, així com fer un repàs de les accions més exitoses i rellevants dutes a terme.

La veu que creix també compta amb el suport de diverses personalitats i entitats que mitjançant vídeos o a través de missatges a les xarxes socials han volgut felicitar l’entitat per aquests anys de dedicació a la defensa del català. Una de les organitzacions que ha donat suport a la campanya de manera activa ha estat el Futbol Club Barcelona, amb qui Plataforma per la Llengua treballa contínuament per tal de potenciar l’ús del català dins del club. De fet, el Barça ha obsequiat l’entitat amb quatre samarretes commemoratives dels 30 anys -dues de l’equip femení de futbol, i dues més del masculí- per tal que es puguin sortejar en el marc d’aquesta iniciativa.
Xifra de rècord de socis i nous reptes
Plataforma per la Llengua compta actualment amb més de 26.000 socis, una xifra rècord que no ha parat de créixer en aquestes tres dècades de trajectòria, demostrant d’aquesta manera “el prestigi i la confiança que transmet l’entitat entre bona part dels catalanoparlants”. La bona salut de l’entitat, però, no desvia la seva atenció dels reptes de futur. Des de l’agrupació són conscients que la llengua catalana està patint un “clar retrocés” en diversos àmbits i territoris, amb governs obertament hostils amb la llengua, principalment a les Illes Balears i al País Valencià on, de fet, Plataforma per la Llengua està centrant bona part dels esforços (la campanya «La llengua no es toca» n’és un bon exemple). És per això que des de l’entitat aprofiten la commemoració d’aquests 30 anys per fer una crida a tota la ciutadania perquè faci “un pas més” i es bolqui en la defensa del català.
En aquest sentit, un altre dels reptes que afronta l’entitat és la caiguda de l’ús social de la llengua entre els joves. La caiguda en l’ús del català als centres escolars constata en diversos estudis sociolingüístics fa que l’agrupació tingui aquest col·lectiu a la diana dels seus eixos d’acció. Per provar de revertir aquesta situació, enguany s’organitzarà la tercera edició de SAGA, saló del gaming, i al País Valencià, per exemple, s’ha impulsat El Mood, una revista digital transmèdia que vol ser referent entre el públic juvenil.
