Un usuari ha denunciat haver rebut una discriminació dels seus drets lingüístics quan va trucar per ser atès pels Mossos d’Esquadra després de patir un accident amb el seu cotxe. A l’inici de la trucada la policia va dirigir-se a l’usuari en castellà, però en demanar canviar de llengua des del cos policial es va negar l’atenció.

L’accident va tenir lloc el dissabte, passades les 2 del migdia, a la C31. L’economista Ferran Piqué, qui ha fet pública aquesta situació a través d’una publicació d’X, va patir una col·lisió lleu amb un altre cotxe i els dos vehicles van quedar-se aturats al voral. En patir aquest xoc, Piqué va decidir trucar al 112 perquè un equip dels Mossos pogués fer l’atestat de l’incident. 

Després de parlar amb els serveis del 112, va rebre una trucada per part dels Mossos d’Esquadra en número ocult, el que és el procediment habitual en aquestes situacions. Des dels Mossos es van dirigir directament a Piqué en castellà per preguntar-li més detalls per poder assistir-lo. En la seva resposta, Piqué va donar la informació necessària, i a més va demanar canviar la llengua per poder ser atès en català

Davant d’aquesta demanda, l’agent dels Mossos va contestar que “en aquest cas no hi ha patrulles” per poder atendre’l i que “no entraria en discussions”. A continuació, l’agent va penjar i en fer la trucada en ocult Piqué no va poder tornar a contactar amb els Mossos. “Em van deixar amb la paraula a la boca”, assegura Ferran Piqué a El Món. A més, va sentir una “actitud hostil vers la demanda del canvi de llengua” per part dels agents, quan ell considera que “des dels cossos públics l’actitud hauria de ser neutral”.

Registrada una queixa per discriminació lingüística

Després d’aquest esdeveniment, Piqué va dirigir-se a una comissaria per registrar una queixa per discriminació lingüística. A més, també va fer una publicació denunciant els fets a les xarxes socials, a través de la qual els Mossos d’Esquadra es van posar en contacte amb ell, i asseguren que han registrat la seva queixa.

Tot i tenir l’obligació de donar resposta, Piqué lamenta que “l’experiència general és que en la vulneració dels drets lingüístics mai acaba havent-hi sancions”. A partir d’aquí demana que es depurin responsabilitats envers la manca d’atenció que va rebre, i li dona rellevància a la denúncia pública. “Sovint les discriminacions lingüístiques no es denuncien perquè semblen menys rellevants, però jo no volia fer com si no passés res. Són els nostres drets lingüístics”, assegura. 

Més notícies
Notícia: Dinamarca i els Països Baixos: exemples per revertir la situació del català a la sanitat
Comparteix
Experts demanen que els estudis de Medicina es facin tots en català perquè si es fa de la llengua un requisi bàsic per estudiar i treballar "tothom l'aprendria"
Notícia: ‘Com si fos ahir’: pistes sense espòilers per a una setmana de culpables
Comparteix
Descobreix algunes pinzellades de les trames més destacades de la pròxima setmana
Notícia: Un intent d’ocupació a Font de la Pólvora deriva en aldarulls i destrosses
Comparteix
L'Ajuntament de Girona assegura que els fets "no quedaran impunes" i que "aniran fins al final amb la investigació"
Notícia: El ministre Ángel Víctor Torres deixa la política per tractar-se un càncer
Comparteix
El membre de l'executiu de Pedro Sánchez ho ha anunciat en un discurs al Congrés del PSOE de Gran Canària

Comparteix

Icona de pantalla completa