Després de gairebé sis anys d’instrucció i espera, la Clàudia, ha aconseguit que en Ferran, mosso d’esquadra i casteller de la colla Vella de Valls, hagi estat condemnat per un delicte d’abús sexual de l’article 181 del Codi Penal. Així ho determina la sentència del Jutjat Penal 1 de Vilanova i la Geltrú, del passat 30 de juny, que es va comunicar als afectats dijous d’aquesta setmana. Una resolució, de 25 pàgines i a la que ha tingut accés El Món, amb la qual es condemna l’acusat per haver “agafat pels malucs, baixar la mà per la natja, menjar-li l’orella esquerra i llepar-li la cara” a la Clàudia, una jove reportera de la Xarxa Audiovisual Local (XAL), quan cobria l’emissió en directe de la jornada de Sant Félix del 30 d’agost de 2019. Una emissió que la Clàudia va haver de suspendre per un atac d’angoixa.
La sentència, especialment detallada, argumenta que la conducta del mosso d’esquadra implica una condemna de 8 mesos de presó i 1.500 euros de multa, després d’aplicar-li una rebaixa per les dilacions indegudes del procediment. De fet, és l’única reducció, perquè la jutgessa ja procura raonar perquè no li aplica una eximent incompleta d’embriaguesa perquè ni en el moment de la seva detenció va al·legar-ho als seus companys d’uniforme. La fiscalia demanava 6.300 euros de multa, però sense cap pena de presó i la defensa de la reportera, dirigida per l’advocada Judit Gené, demanava 2 anys i sis mesos de presó. En tot cas, la resolució condemna en costes també el mosso i casteller i notifica la sentència a la Divisió d’Afers Interns del cos als efectes pertinents.

No es pot oblidar que és policia
La resolució recull tota una sèrie de testimonis que coincideixen en la versió dels fets, com el càmera que acompanyava la Clàudia, l’amiga que la va acompanyar posteriorment, o l’aleshores conseller delegat de la XAL, Francesc Pena. Fins i tot, en el moment de la detenció del condemnat per part de companys seus, en un restaurant, quan van comunicar al cap de colla, -que va col·laborar en tot moment, segons recull la jutgessa- que l’arrestarien. Segons el relat recollit per la magistrada, sobre dos quarts de quatre de la tarda, la Clàudia retransmetia per a la XAL la diada castellera, quan el condemnat va dir que es volia fer una “foto” amb la reportera.
Va ser aleshores quan s’hi va abraonar agafant-la per la cintura, li va tocar el cul, li va mossegar l’orella i li va llepar la cara”. Després quan es trobava en el dinar de la colla va ser detingut gràcies a les imatges que van subministrar des de la colla als Mossos d’Esquadra que investigaven el cas. De fet, tant la defensa expressada per Judit Gené en la vista oral com la jutgessa en la seva resolució emfatitzen la professionalitat i el rigor dels Mossos a l’hora d’investigar el cas i sense cap matís de corporativisme.
La magistrada, que no accepta l’eximent d’embriaguesa perquè ni es va acreditar en el judici oral ni es va aportar cap element durant les primeres hores de la instrucció, sí que retreu la conducta del condemnat amb relació a la seva feina. “La condició d’agent de la policia exigeix més rigor i responsabilitat en el compliment de les normes socials, i en concret, respecte a la llibertat sexual de terceres persones independentment de l’entorn lúdic o jocós de la diada de Sant Fèlix”. La resolució no és ferma i encara es pot interposar un recurs d’apel·lació davant l’Audiència de Barcelona.