Tota ajuda és benvinguda aquesta última setmana als pobles de la rodalia de València més afectats per la DANA que va assotar la zona ara fa una setmana. Aquest és l’exemple de l’Arnau Dolcet, que, vist el panorama, va decidir prendre la seva grua des de Sort per ajudar en la retirada de cotxes sinistrats a causa de la gota freda. Amb el seu pare tenen un petit negoci, Tallers i Grues Dolcet, i en veure les imatges de la catàstrofe va sentir “impotència”, segons explica a l’ACN. El seu cas no és l’únic, ja que són diversos els casos d’operadors de grua catalans -i d’altres indrets de l’estat espanyol- que han decidit dirigir-se al País Valencià i treballar a la zona zero per treure vehicles accidentats de carrers i places on l’acumulació de fang i el mal estat dels carrers dificulten les tasques.

En aquest cas, l’Arnau preveu estar-hi fins aquest dimecres i es dedica tot el dia a recollir vehicles accidentats a Alfafar (Horta Sud) i transportar-los fins als afores del poble on s’han habilitat descampats per dipositar els cotxes. “Vaig parlar amb mon pare i em va dir ‘baixa, estigués els dies que faci falta’”, assenyala Dolcet, que duu a terme aquesta tasca de manera altruista. Diu que és una “victòria” fer la “feina que l’apassiona mentre ajuda a la gent”.

Dos gruistes catalans carreguen un cotxe per apartar-lo de la via a Alfafar / ACN
Dos gruistes catalans carreguen un cotxe per apartar-lo de la via a Alfafar / ACN

Des de dilluns, la majoria dels pobles afectats compten amb maquinària pesant per desenrunar els nuclis urbans i això provoca problemes de mobilitat. “És una situació molt caòtica, està costant molt organitzar-nos”, apunta Dolcet, que afegeix que “hi ha molta gent que vol manar, i pocs treballar”. “Si no es treuen els cotxes, no es poden netejar els carrers”, recorda. A Alfafar calculen que encara hi ha uns 100.000 cotxes per treure. Amb la feina d’un dia, el treballador de Tallers i Grues Dolcet indica que “s’han vist els resultats als carrers”, alguns d’ells ja més aclarits.

Un dels problemes principals que es troben és el pes dels vehicles sinistrats. “Un cotxe normal pot pesar 1.800 kg, i un d’enfangat ara potser en pesa 2.300”, afirma. “Els cotxes van tocant a terra per tota l’acumulació de fang i aigua que hi ha a dins. Es nota a les grues, que van més carregades”, explica l’Arnau. A més, dilluns va punxar un parell de cops els pneumàtics a causa del mal estat dels carrers, plens de residus i materials punxants.

Més notícies
Notícia: El pantà de Riudecanyes frega el 15% de capacitat després de la DANA
Comparteix
Fa poc més d'una setmana, l'embassament oferia una imatge de sequera extrema amb tan sols un 1,4% de reserves d'aigua
Notícia: El servei ferroviari del sud de Catalunya recupera el pols després de la DANA
Comparteix
El servei de Rodalies i els regionals funcionen des d'aquest dimarts al matí sense incidències amb dues úniques excepcions
Notícia: Els estudiants criden a la vaga a tot l’Estat pel “crim social” de la DANA
Comparteix
El Sindicat d'Estudiants considera que hi ha "responsables amb noms i cognoms que podien haver evitat el que ha passat, però no ho han fet" i proposa sortir als carrers el pròxim 12 de novembre
Notícia: El servei de Rodalies es recupera després de sis hores aturat per la DANA
Comparteix
Les línies R1, R2 Sud, R3 i R4 ja funcionen, però Renfe alerta que els trens poden anar fora del seu horari habitual

Comparteix

Icona de pantalla completa