La consellera d’Educació de la Generalitat de Catalunya, Anna Simó, creu que “seria un error culpar el mòbil” dels mals resultats educatius de l’alumnat català. Simó diu que el que s’ha de fer és acompanyar les famílies perquè siguin conscients del que significa donar-li un mòbil als nens. En una entrevista a Ser Catalunya, la consellera d’Educació ha afirmat que “a principis de febrer” els centres educatius gaudiran d’unes instruccions per saber com s’ha de regular l’ús del telèfon mòbil.
No vol atribuir la responsabilitat al mòbil
Simó ha estat preguntada per si atribuïa a l’ús del mòbil als mals resultat de l’informe TREPITJA de 2022, cosa per la qual la consellera d’Educació ha fet una reflexió en la qual diu que “seria simplificar i fallar el tir”, i ha defensat que ja hi ha un 50% d’instituts que tenen regulat l’ús del mòbil, una cosa sobre la qual ha dit que cal acabar fent una regulació de l’ús dels smartphones entre els estudiants de Catalunya.

Malgrat la pressa de l’oposició per atacar la Generalitat, Simó ha volgut destacar que no s’han de “buscar culpables” sinó que “ha d’haver-hi un repartiment de responsabilitats, i el departament ha d’acompanyar a les famílies, escoltar els pediatres, parlar amb els alumnes i acompanyar als centres”.
De fet, Simó ha apuntat que “abans de PISA ja hi havia dades que deien que no s’anava bé” i que el debat de les millores educatives no s’ha de centrar en una nova metodologia o un nou currículum.
L’anàlisi de la situació
Anna Simó ha destacat que des de la Conselleria “s’ha analitzat una enquesta feta a prop de 120.000 alumnes de 1.4000 centres diferents entre cinquè de Primària i quart d’ESO i “saber què pensen ells del mòbil“. Simó a més, ha volgut fer valdre la reunió d’ahir dimecres del grup de 18 experts per a abordar millores educatives, i ha afirmat que el 5 de febrer abordarà en la Comissió d’Educació del Parlament les propostes d’accions per a millorar l’educació a Catalunya.