La consellera d’Educació, Anna Simó, ha anunciat aquest dimarts la creació d’una comissió d’experts per revertir el mal rumb de l’educació. Simó ha detallat que les aportacions del Govern, les dels grups parlamentaris i les de la comunitat educativa integraran un dossier de treball perquè un grup d’experts elaborin un pla de treball “en un termini curt”. El Govern, ha explicat, ha presentat aquesta tarda una “proposta per generar consensos”, una comissió educativa per a l’impuls de les millores. Aquesta comissió estarà integrada per persones que estan als centres: “Hem fet una proposta de perfils i no de noms i hem rebut el suport dels grups parlamentaris perquè el Govern faci una proposta de noms a principis de gener”.
Aquesta comissió educativa l’integraran quinze persones liderades per un coordinador que transmetrà les propostes al Departament, dos docents, quatre direccions que escollirà la Junta Central de Direccions, tres entitats pedagògiques i quatre perfils clau, un docent que col·labori en la formació inicial dels mestres i tres persones jubilades amb trajectòria destacada. “Volem que els noms que proposem siguin inapel·lables per la seva trajectòria i, per això, primer volíem consensuar aquesta proposta de creació de la comissió”, ha explicat Simó.

Els terminis que seguirà la comissió d’experts
L’objectiu és elaborar un informe que estigui acabat a finals de febrer i que consti de dos apartats: les mesures a aplicar el curs 2024-2025 i les mesures a mitjà i llarg termini que el Departament haurà de tenir en compte. El grup de treball un cop es nomeni haurà de decidir quin és el seu pla de treball a partir dels seus criteris i de les propostes dels grups parlamentaris. Quan hi hagi un pla de treball hi haurà una reunió amb els grups parlamentaris i, posteriorment, es començarà a elaborar l’informe. Quan ja hagi agafat impuls, ha dit Simó, hi haurà una segona reunió de seguiment amb els partits polítics.
Simó ha defensat aquesta mesura per “començar a treballar de forma immediata” i ha agraït als grups parlamentaris la seva voluntat d’arribar a acords per fer canvis de manera immediata per revertir la crisi educativa que mostren els resultats PISA i els de les proves de competències bàsiques.