Missing 'path' query parameter

El Departament d’Educació i Formació Professional, en mans de la consellera Esther Niubó, ha maniobrat ràpidament per tranquil·litzar la comunitat educativa i literària i ha anunciat aquest dimarts que mantindrà l’assignatura de literatura, tant catalana com castellana, com a matèries obligatòries a segon de batxillerat en funció dels itineraris. Així ho ha anunciat aquest matí la titular de la cartera d’Educació després que la conselleria comuniqués a les direccions dels centres d’educació secundària postobligatòria els canvis en el currículum de batxillerat de cara el curs vinent -els quals es van precipitar a causa d’un requeriment del govern espanyol. “Aquest Govern té una línia vermella molt clara, que és la literatura”, ha asseverat Esther Niubó en una compareixença de premsa des de Palau després de la reunió del Consell Executiu d’aquest dimarts.

Amb aquest canvi, doncs, les literatures ja no passaran a ser una assignatura obligatòria, sinó que es mantindran com a matèries de “modalitat” a segon de batxillerat. Segons ha detallat la titular de la cartera, des de la conselleria ja han comunicat la seva “línia vermella” al Ministeri d’Educació, encapçalat per la seva homòloga Pilar Alegría, i continuen en converses per adaptar les reclamacions curriculars espanyoles a la realitat dels estudiants catalans. “Hem trobat una bona receptivitat per atendre la singularitat cultural i lingüística de Catalunya“, ha defensat Niubó. La consellera també ha volgut deixar clar que mantenir la literatura com a assignatura “de modalitat” a segon de batxillerat no es tracta d’una “rectificació” respecte als canvis de currículum que van transcendir aquest dilluns. Tot i així, les direccions de batxillerat sí que van rebre una comunicació en què se’ls informava que aquestes dues matèries passarien a ser optatives de cara al curs vinent, entre d’altres, per tal d’adaptar-se a l’aplicació de la llei estatal LOMLOE.

La consellera d’Educació, Esther Niubó, durant una roda de premsa al Palau de la Generalitat / Mariona Puig (ACN)

Educació incrementa les hores de llengua a l’educació bàsica

Enmig del terrabastall per la relegació -i posterior rectificació- de les literatures com a assignatures optatives a batxillerat, la consellera d’Educació també ha aprofitat per anunciar que aquest mateix dimarts el Consell Executiu ha aprovat la “modificació de l’ordenació bàsica dels ensenyaments de l’educació bàsica per reforçar” les “matèries lingüístiques”. Concretament, segons ha detallat en roda de premsa, de cara al curs vinent s’incrementarà el nombre d’hores de català -un dels punts febles dels estudiants, tal com han demostrat els darrers resultats de les competències bàsiques– i castellà als centres educatius.

En aquesta línia, la consellera ha volgut deixar clar que també tenen intenció de “reforçar les matèries lingüístiques” a batxillerat, però encara no ha donat detalls sobre quines mesures pretenen prendre: “No hem pres, encara, cap decisió sobre el batxillerat, però ho farem pròximament”, ha asseverat Niubó. Tot i així, la titular de la cartera sí que els futurs canvis es prendran “sempre pensant en l’alumnat” per tal d’evitar “perjudicis” a l’hora d'”homologar els seus títols [de batxillerat] en altres comunitats autònomes, tal com ens demanaven des del ministeri”. Així doncs, després d’una maniobra exprés de la conselleria, la literatura continuarà sent obligatòria a batxillerat i no quedarà relegada com a assignatura optativa.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter